Ga naar inhoud

Upgrade van XP naar W7.


Willie1234

Aanbevolen berichten

geachte dames/heren,

ik heb een computer gekocht die vrij nieuw is met van alles erop en eraan. maar nu draai ik het nog altijd op windows xp. ik heb het gevoel dat dit niet helemaal de bedoeling is want hij begint nogal happering te vertonen en afentoe is hij gewoon vrij traag terwijl alles up to date is drivers windows zelf maar volgens mij gebruikt de pc ook niet z'n maximale cap.

http://img442.imageshack.us/img442/1194/bestellijst.jpg

dit is een printscreen van wat er in mijn nieuwe pc zit.

nu krijg ik van alle kanten te horen dat ik over moet stappen op x64 bit ipv van 32bit maar ik snap dit allemaal niet.

kan mijn systeem uberhoud x64 aan of crasht heel het geval als ik dat doe en wat is aan te raden vista of windows 7. ik hoop dat iemand mij kan helpen

mvgr,

wil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat systeem kan u probleemloos overstappen naar een 64bit besturingssysteem,nu gebruikt uw systeem een 3,4Gb geheugen van de 4Gb en dit omdat een 32bit systeem niet meer aan kan en zo verliest u 0,6Gb geheugen.Nu wat die keuze betreft tussen Vista en Windows 7 zou ik zeker voor Windows 7 kiezen meer bepaald de 64bit versie ervan.Let wel op want ik dacht dat je van XP NIET kunt upgraden naar Windows 7 dus moet u de volledige versie kopen.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

geachte dames/heren,

ik heb een computer gekocht die vrij nieuw is met van alles erop en eraan. maar nu draai ik het nog altijd op windows xp. ik heb het gevoel dat dit niet helemaal de bedoeling is want hij begint nogal happering te vertonen en afentoe is hij gewoon vrij traag terwijl alles up to date is drivers windows zelf maar volgens mij gebruikt de pc ook niet z'n maximale cap.

http://img442.imageshack.us/img442/1194/bestellijst.jpg

dit is een printscreen van wat er in mijn nieuwe pc zit.

nu krijg ik van alle kanten te horen dat ik over moet stappen op x64 bit ipv van 32bit maar ik snap dit allemaal niet.

kan mijn systeem uberhoud x64 aan of crasht heel het geval als ik dat doe en wat is aan te raden vista of windows 7. ik hoop dat iemand mij kan helpen

mvgr,

wil

ik zou je iets zeggen als je wilt overstappen zal ik vista nemen want windows 7 kweet niet of jou pc dat wel aan kan normaal plak er een sticker op je pc daar staat op windows xp en onder staat een andere windows alleen tegen die windows kan die tegen als je hoger wilt moet je waarschijnlijk nog wat stuff kopen om wat hoger te kopen bijvoorbeeld een hardeschijf met veel plek en wat andere dingen dus ik raad je aan watt onder je sticker zit ik ben zelf overgegaan naar Vista ik vind zelf xp en vista het best zij hebben minder gedoe en krijgen dus minder problemen maar ja scan je wel veel verwijder je wat je niet nodig hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou je iets zeggen als je wilt overstappen zal ik vista nemen want windows 7 kweet niet of jou pc dat wel aan kan normaal plak er een sticker op je pc daar staat op windows xp en onder staat een andere windows alleen tegen die windows kan die tegen als je hoger wilt moet je waarschijnlijk nog wat stuff kopen om wat hoger te kopen bijvoorbeeld een hardeschijf met veel plek en wat andere dingen dus ik raad je aan watt onder je sticker zit ik ben zelf overgegaan naar Vista ik vind zelf xp en vista het best zij hebben minder gedoe en krijgen dus minder problemen maar ja scan je wel veel verwijder je wat je niet nodig hebt

Zijn systeem is meer dan capabel om Windows 7 te draaien hoor.

En wat Vista betreft,Windows 7 is veel minder belastend voor het systeem dan Vista daar hoef je niet aan te twijfelen.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Om te weten of je Pc zal werken met Windows 7 kun je de "Upgrade Advisor" downloaden van de site van Microsoft, dit is een eenvoudig programma dat je computer scant om te zien of alles zal werken onder Windows 7 voor zowel de hardware als de software, je krijgt ook tips wat je wel en niet zal moeten upgraden voor zowel de 32bits als de 64bits toepasssingen. Als je moet kiezen voor Windows Vista of Windows 7 dan kan ik Windows 7 sterk aanraden, het werkt veel sneller en "Windows Aero" is een nieuwe grafische toepassing die het werken met de Pc aangenamer maakt. De overstap van Xp naar 7 is voor mij een must. Windows Vista daarentegen kent veel problemen op gebied van nieuwe drivers voor sommige hardware en het werkt ook veel trager dan Windows 7!

Als je windows Xp wil Upgraden naar Windows 7 moet je wel een volledige versie aanschaffen de prijs is € 195 en je kan best rebooten vanaf de cd, je kan dan ook bepalen of je de aanwezige partities wil behouden of eventueel wil samenvoegen.

Mijn reactie is misschien wel wat laat maar omdat er niet bij stond dat de discussie was opgelost wilde ik toch nog even reageren.

Mvg, G Damani

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet alle programma's draaien onder een 64bit!

Je kan dan misschien beter kiezen voor de 32bits versie, de ietwat oudere software is niet altijd geschikt om te draaien op 64bits systemen. Wat betreft de hardware zal je moeten zien of alle drivers beschikbaar zijn voor de 64bits. Je zal het verschil misschien niet eens opmerken tenzij je met hoog grafische programma's werkt bv: bij sommige spelletjes of Cadcam tekenprogramma's e.d.

Mvg, G Damani

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.