Ga naar inhoud

help! zoveel laptops, zo weinig tijd


Bie

Aanbevolen berichten

Beste mensen

Mijn oude trouwe laptop is na 5 jaren dienst aan vervanging toe. Nu de feesten eraan komen ben ik dus naarstig op zoek naar een stijlvolle, performante en betrouwbare laptop.

Wat moet hij hebben/kunnen:

- voldoende opslagcapaciteit voor foto's, muziek, programma's. (500gig)

- snelheid (geen lange opstarttijden internet of freezes bij zwaardere programma's zoals photoshop)

- Ik speel geen games behalve bubbles soms. Verslavend. Hierzo :stupid:

- Windows 7 uiteraard (ik hou van makkelijk werken)

- Ik werk graag met goeie off. programma's zoals office, moesten die er standaard opzitten, leuk, maar niet noodzakelijk. Er zijn genoeg alternatieven (open office)

- hij moet opnieuw een vijf jaar meegaan.

Ik heb nu een acer aspire (geen optie, batterij na een jaar kapot, traag, enz).

Ik heb een budget van rond de 800 euro. Had deze twee al eens bekeken, maar aub geef gerust nieuwe opties!! Welke zou mijn nieuwe droomlaptop moeten worden volgens jullie?

sony cw vaio VPCCW1S1E

Dell studio17 en welke versie van de laatste twee? Die touch functie is wel fun!

Of iets anders???

Bedankt

Bie x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci voor de hulp Stegisoft. Maar ik zie nu net dat die Dell een querty toetsenbord heeft. Valt daar iets aan te veranderen??

---------- Post toegevoegd om 09:53 ---------- Vorige post was om 09:44 ----------

Nog effe snel... Apple... wat denken jullie daarvan als je het vergelijkt met de rest. Is less more of krijg je bij Apple voor dezelfde prijs toch een stuk minder performance?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als azerty wilt dan moet je bij deze Belgische Dell zijn. Normaal gezien zijn de toetsen azerty. Daarom nooit laptop of toetsenbord kopen in Nederland tenzij je graag querty wilt.

Je krijgt bij Apple minder voor hetzelfde geld.

Vroeger was Apple iets apart maar tegenwoordig is dat niet meer. Het enige apartheid is de uitzicht en de besturingssysteem.

Ook is Apple beter voor de grafische sector.

Daarbij zijn er veel minder virussen in omloop speciaal voor iMac

Eigenlijk zou je een optelsom moeten maken voor Dell en Apple.

Want je moet ook software bijvoegen om mee ter werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou wel rekening mee met wat voor OS er op zit! Vaak als het niet aangegeven is of het 32bit of 64bit is dan is het 32bit.

Aangezien je met grafische programma's bezig bent raad ik minstens 4gb aan.

Hierbij heb je automatisch 64bit nodig want 32bit ondersteunt maar tot +/- 3.5GB.

Je wordt kapot belazert bij aankopen van laptops, heb het zelf meegemaakt.

Vraag altijd of het 64bit is als het er niet bij staat.

EDIT: Dat er 4Gb of meer aan ram op zit betekend niet altijd dat het 64bit is, veel mensen zijn niet bewust dat 32bit maar tot 3.5GB gaat. (Voornamelijk bij Norrod, HP heb ik dit opgemerkt. Dell doet er wel vaak 64 bit op en zet het er keurig bij.)

aangepast door Airandius
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.