Ga naar inhoud

B-Box connectie


Jens92

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb sinds een jaar ongeveer een Belgacom B-box staan, samen met een ontvanger van D-link. Dit werkt al een hele tijd zonder problemen, maar de laatste dagen valt de verbinding constant weg. Dit wil zeggen : de '@' op de B-Box valt om de vijf minuten wel eens uit, waardoor mijn internetverbinding continu uitvalt. Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets werkt, en het wordt echt frustrerend. Kan iemand zo snel mogelijk helpen? Want dit is zeer lastig in de examenperiode!

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Start

Klik op configuratiescherm

Klik op netwerkverbindingen (verbinding bij vista).

Klik rechts op de Lan- of draadloze verbinding en dan met rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik vervolgens op internetprotocol versie 4 en met rechtermuisknop op eigenschappen.

Ga onderaan naar DNS-servers

Voor belgacom zijn die respectievelijk

195.238.2.21 en 195.238.2.22

Wat ook kan helpen is om de Modem en de Router stroom uit zetten en dan weer aan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Als het @-teken wegvalt terwijl de led van XDSL blijft branden is de modem mogelijk stuk. Je kan eventueel een reset proberen door de restore-schakelaar aan de achterkant een 10-tal seconden in te drukken. Als dit het probleem niet oplost kan je best de helpdesk contacteren (080022700 optie 1) en een omruilnummer vragen waarmee je gratis een nieuwe b-box kan afhalen in een teleboetiek. Dit op voorwaarde dat de modem geen twee jaar oud is.

Als de led van XDSL ook uitvalt ligt het probleem mogelijk bij de lijn en dan dien je ook de helpdesk te contacteren.

Vriendelijke groet,

Eva

aangepast door Eva-van_Belgacom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.