Ga naar inhoud

behuizing met voeding+keuren van PC


l_maister

Aanbevolen berichten

Ik heb me nu al een tijdje bezig gehouden met het samenstellen van een pc, maar nu moet ik eerst iets weten voor ik de onderdelen aanschaf.

Mijn eerst vraag is of mijn gekozen voeding en behuizing goed samengaan met de gekozen onderdelen.

Onderdelen zijn

moederbord

geheugen (1 set van 3)

grafische kaart (ga ik waarschijnlijk wel nog veranderen in een Radeon)

processor

harde schijf (hier 2 van)

dan als behuizing dit, en dan als voeding deze.

Nu ga ik wel (natuurlijk) achteraf nog een cd-rom lezer kopen, maar die haal ik bij de plaatselijke pc-winkel. Nu zou de voeding wel sterk genoeg moeten zijn om dit allemaal te kunnen dragen, en achteraf ook nog een waterkoeling voor de cpu, en eventueel nog een extra fan. Is deze voeding dus geschikt, of moet ik het zwaarder zoeken?

Mijn tweede vraag is gewoon: wat vinden jullie van de configuratie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voeding zou het wel moeten trekken, maar aangezien je wilt overklokken, (waterkoeling) zou ik toch een model van een hoger wattage nemen.

De CoolerMaster Real Power 620 is een goede keuze.

Goh, de behuizing hangt een beetje van jezelf af, de airflow is wel goed in die kast, maar persoonlijk vind ik 'em niet echt mooi. (Maar als jij hem mooi vindt natuurlijk, ieder zijn eigen smaak hé) Als alternatief kan een Antec Nine Hundred Two nemen.

De samenstelling is op zich oké, op een paar puntjes na.

* Die harde schijven zijn wel traag, het is namelijk de 'green' serie, en hun prioriteit is een laag energieverbruik, stilte, en milieubewust.

Je kan als alternatief een Samsung F3 1 TB, of 2 van 500 GB, als je ze in RAID wil configureren.

* De Nvidia GTX 260 zou ik inderdaad vervangen door een ATI variant, ik zou gaan voor een HD 5770 of 5850. De GTX 260 zou zelfs End-of-Life zijn.

Wat bent u van plan om met de computer te gaan doen ?

Heeft u een bepaald budget ?

Wil u per se bij die webshop kopen, of heeft u geen schrik om in het buitenland te kopen. (Is namelijk goedkoper, een Nederlandse firma Azerty.nl, vele forumleden hebben hier al besteld, waaronder mijzelf, en ik heb daar hele goede ervaringen mee. De forumleden overigens ook.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerder voor Socket 1156 kiezen, dit lijkt mij beter bij jou systeem passen.

Dan moet je een ander moederbord nemen, ik denk bijvoorbeeld aan een MSI P55-GD55.

En dan een Intel Core i7 860, wat iets beter is voor games te spelen.

Het geheugen moet dan ook verandert worden, want het S1156 platform kan niet om met tripple channel.

Dit Kingston geheugen zou een goede keuze zijn.

De grafische kaart ga je veranderen, neem dan een HD5770 of HD5850.

En die hardeschijven zou ik ook niet nemen, deze zijn namelijk heel traag.

Niet snel genoeg voor het normale gebruik, dit zijn echte opslag schijven!

Deze Samsung F3 1TB kan je beter nemen.

De behuizing is inorde, alleen de voeding is wat op het randje, deze is toch te zwak. Dit is dan wel in orde, maar 400W is toch op het niptje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voeding zou het wel moeten trekken, maar aangezien je wilt overklokken, (waterkoeling) zou ik toch een model van een hoger wattage nemen.

De CoolerMaster Real Power 620 is een goede keuze.

Goh, de behuizing hangt een beetje van jezelf af, de airflow is wel goed in die kast, maar persoonlijk vind ik 'em niet echt mooi. (Maar als jij hem mooi vindt natuurlijk, ieder zijn eigen smaak hé) Als alternatief kan een Antec Nine Hundred Two nemen.

De samenstelling is op zich oké, op een paar puntjes na.

* Die harde schijven zijn wel traag, het is namelijk de 'green' serie, en hun prioriteit is een laag energieverbruik, stilte, en milieubewust.

Je kan als alternatief een Samsung F3 1 TB, of 2 van 500 GB, als je ze in RAID wil configureren.

* De Nvidia GTX 260 zou ik inderdaad vervangen door een ATI variant, ik zou gaan voor een HD 5770 of 5850. De GTX 260 zou zelfs End-of-Life zijn.

Wat bent u van plan om met de computer te gaan doen ?

Heeft u een bepaald budget ?

Wil u per se bij die webshop kopen, of heeft u geen schrik om in het buitenland te kopen. (Is namelijk goedkoper, een Nederlandse firma Azerty.nl, vele forumleden hebben hier al besteld, waaronder mijzelf, en ik heb daar hele goede ervaringen mee. De forumleden overigens ook.)

Ik ben in de eerste plaats van plan om er gewoon mee te werken (vaak verschillende uren non-stop en met verschillende programma's tegelijk).

Daarnaast wil ik er ook wat mee gamen, maar dat is niet de hoofdprioriteit. Daarnaast is het wel de bedoeling dat de pc nog een hele lange tijd meegaat, maar ik ben wel van plan om regelmatig onderdelen te vervangen wanneer dat nodig is.

Mijn budget bedraagt maximum 1000 euro.

Ik koop gewoon het liefste bij die webshop aangezien dat enkele Nederlandse webshops me al zuur zijn opgebroken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.