Ga naar inhoud

Games computer


Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik neem aan dat je het over deMaximus III formula hebt en dat je bedoelt dat die GEEN USB 3.0 heeft?

Zeer mooi mooi moederbord voor overclockers. Je kunt er een laptop op aansluiten om zo alles te volgen. Heeft 3 PCIe 16x sloten (16/0/4 of 8/8/4 lanes). Is dus gewoon een goed moederbord en je betaalt vooral extra vanwege de overclock features.

Nadeel is de onboard audiochip, is de VIA VT2020 codec, deze is nu niet echt van hoge kwaliteit. Ook word de enige LAN verbinding ondersteund door een PCI chip ipv een PCIe chip.

Dit is eigenlijk een bord speciaal voor overclockers.

Als je dat niet doet zou ik eerder naar een P7P55E-EVO of P7P55E-DELUXE kijken... Hebben USB 3.0 en SATA 6.0Gb/s. Kan je zoon ook me stoefen dat die USB 3.0 heeft. (en als je SSD in RAID 0 in de twee SATA 6 poorten steekt heb je een systeem dat super snel opstart)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hele USB 3.0 verhaal is echt overdreven hoor, er is nog niets dat het ondersteunt.

Er is een hardeschijf van Seagate met de interface, en deze is niet sneller alleen in een bepaalde benchmark is deze sneller.

Maar dat is synthetisch dus dat merk je helemaal niet.

De SSD's die gaan uitkomen gaan waarschijnlijk wel over de limiet van Sata 2, maar tegen welke prijs?

Juist dat is echt nog niet voor nu...

Intel zou zelf USB 3.0 gaan intregeren eind dit jaar begin volgend jaar, en AMD's nieuwe 890 chip heeft standaard wel Sata 3, maar geen USB 3.0 (tenzij weeral van de externe NEC chip).

Ik zou nu nog niet kijken voor USB 3.0, het is leuk meegenomen maar voor mij niet doorslaggevend!

Verder moet je echt niet zoveel uitgeven aan een moederbord, ik zou voor deze drie gaan: MSI P55-CD53, Gigabyte P55-UD3, Asus P7P55D LX.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is er inderdaad nog geen groot draagvlak voor USB 3.0. Maar als je een systeem wil kopen dat toch wel een paar jaar mee gaat dan kun je er beter wel eentje insteken.

Nu komen er al USB 3.0 externe HD uit. WD beweerd dat hun 3.0 versie vele sneller is dan de 2.0 versie. SSD's dalen nog steeds in prijs en de SATA6 versies zullen dat na een tijd ook wel beginnen doen. Nu zal een betaalbare SATA6 SSD nog wel niet voor dit jaar zijn maar het is en blijft wel een optie die dan open blijft.

Voor mij was dat toch (aangezien ik mijn moederbord graag 3j wil behouden) een doorslaggevende factor.

Echter zal hij zelf moeten beslissen wat hij er in wil steken.

Ik weet ondertussen wel al 1 ding: De zoon mag ZEER blij zijn met zo'n pa. ik moest in der tijd alles zelf betalen. Ik weet nog dat ik een betere VGA wou en ik heb ze zelf kunnen betalen en voor sparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga kiezen voor P7P55D-E.

Voor de nieuwste videokaart weet ik nog niet want er zijn er verschillende model en merken.

Ik heb nooit gewild dat mijn kinderen voor computer of laptop of netbook moeten betalen of de onderdelen ervan. Alleen krijgen ze horens van dat ze lang op moeten wachten tot ik een keuze heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk, elk huishouden heeft zijn regels.

Videokaarten zou ik op dit moment (met zulk systeem) een HD5850 of HD5870 aanraden. 5770 steken sommige er ook in. Ik zie ook sommige die er 2x een 4890 in steken maar dat zijn er meestal die al een 4890 hadden. Nvidea komt pas eind maart met zijn nieuwe reeks op de markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.