Ga naar inhoud

Game Pc


Henk.

Aanbevolen berichten

Hangt er vanaf. Als je wilt overclocken (en je systeem is daar ideaal voor) dan heb je inderdaad meer nodig. Als je dat niet doet kom je toe.

Enkel wil je echt de XFX HD5850 versie? Bij Alternate.nl heb je voor 299 euro de black edition die nog eens sneller is.

Paar opmerkingen:

  • Uw 2 Grafische kaarten in crossfire zullen echter nooit op 100% werken. De grafische kaarten gebruiken een PCI-Express x16. De P55 laat echter geen 2 keer x16 toe, enkel 2 keer x8. Hierdoor zal de prestatie terug gedrongen worden met een 2-5%.
  • Ook is het misschien handig om ipv de FULL windows 7 Home edition, de OEM versie te pakken. Deze bevat 1 licentie. Ook raad ik voor een Game PC de proffesional versie aan sinds die een Windows XP omgeving kan simuleren. Handig voor als bepaalde spelletjes niet gemaakt zijn voor windows 7 (als je enkel nieuwe spelletjes speelt maakt dat natuurlijk niet uit).
  • Je hebt ook OCZ Gold XTC Triple Channel Kit geselecteerd. De P55 werkt NIET met triple channel maar wel met dual channel. Als je echt 6 GB wilt is dit natuurlijk nog steeds goed. Maar er wordt altijd aangeraden om bij dual channel per 2 blokjes RAM te steken. Deze zou ik aanraden.

Voor de rest zie ik niet iets.

De kast is echt zeer goede. Wordt veel gebruikt en ik heb er enkel nog maar positief over gelezen.

Moederbord is een van de beste. Zijn mogelijkheden (voor te overclocken vooral) zijn te vergelijken met moederborden van rond de 200 euro.

CPU-koeler, de mugen 2, heb ik zelf ook en ben ik ZEER tevreden over.

processor heb ik ook en is, volgens mij, de beste prijs/kwaliteit die je kunt kopen.

HD is ook zeer goed.

Driver (7240S) ook het beste dat je kunt kopen.

Nu wil ik je als extra perspectief het systeem geven dat ik zou samenstellen voor dat bedrag

Wat heb ik verandert?

  • Ik heb 1 HD5870 gestoken ipv 2 HD5850. De HD5870 is beter dan de 5850 + is MEER dan voldoende voor het moment. Als je later wilt upgraden kun je een 2e steken. (en het maakt dan 100% gebruik van de x16 lane).
  • Ik heb een SSD intel 80 GB gestoken. Dit is ideaal om je besturingssysteem en programmas die je gebruikt op te instaleren. Een SSD is immers vele sneller dan een gewone HD. (let wel op dat deze bij azerty moeilijk verkrijgbaar is).
  • Ik heb een 750W voeding gestoken die je ademruimte geeft. Ik wou in het begin ook niet overclocken maar ga het toch doen. Simpelweg omdat het zo makkelijk is geworden. En de i7 zijn gemaakt met het overclocken in het achterhoofd.
  • Ik heb ook de Dual channel 4GB versie gestoken.

Nu wat je nog kunt veranderen:

  • Je kunt twee SSD steken ipv 1 (vb x 40Gb) en deze in RAID 0 steken. Dan is je systeem NOG sneller (altijd leuk).
  • Je kunt ipv de 7240S een blue-ray brander combo steken. Voor 160 euro heb je de LG.

Nu is het systeem dat jij had natuurlijk ook goed. Het is maar wat je wilt.

Nu nog een laatste opmerking: De HD58xx serie is MOEILIJK verkrijgbaar bij azerty. Ik heb daar al ENORM veel klachten over gelezen. Mensen die in november bestelt hebben, die ze nog steeds niet hebben. Alternate is echter 'duurder' maar dan heb je ze wel direct, als ze leverbaar zijn op die moment. Als ze niet direct leverbaar zijn dan kun je altijd is wat informeren maar volgens mij, en vele, is Alternate zeer snel met herbevoorading.

Als laatste wil ik nog een paar online winkels geven: 4launch, alternate, informatique, komplett, cool-prices (je hebt ook nog een .be van alternate, die is slechter bevoorraad maar wel beetje goedkoper).

EXTRA EDIT:

De behuizing moet ook niet de die zijn. Er zijn nog wel andere die ook leuk zijn. Voor 150 euro zijn er weinig cases die 'slecht' zijn.

NOG een Edit...

Kijk eens naar de CoolerMaster CM690 II advanced. Persoonlijk vind ik het de beste kast die je momenteel kunt krijgen voor minder dan 150 euro (boven 150 euro zou ik eerder Lian Li kopen). Deze kast was er nog niet toen de BBG werd gemaakt.

aangepast door Duidelijk
opmerking over de HD58xx + online winkels
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oke bedankt voor de info,

De link van het setje wat jij had samengesteld werkt niet.

Maar ik ben het er mee eens dat een 1x HD5870 beter is dan koop ik die wel via een andere winkel.

Ik weet niet hoe duur het setje was wat jij had samen gesteld maar ik denk dat ik die Blue-Ray en SSD er dan later wel in zet dat hoeft op zich niet gelijk.

Die kast ziet er goed uit en de ander versie van Win 7 is ook wel handig.

Ik wou alleen even vragen of je de link werkend wou maken?

Zeer bedankt voor de uitgebreide reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier:

v5hbbn.jpg

Deze heeft de CM 690 II advanced en de Vapor-X versie van Sapphires HD 5870. Nu weet ik niet of die Sapphire nog goed verkrijgbaar is.

qqr18z.jpg

Ik denk dat ik met deze laatste zelfs meer dan 200 euro onder je budget zit.

De linkjes:

VGA, CPU, PSU, Case, geheugen, HD, SSD, Driver, CPU-koeler, Scherm, MB, OS

Voor SSD's kun je ook naar OCZ zien. Die hebben met de Vortex serie ook een paar zeer degelijke SSDs in huis.

Als je echt 2000 euro wilt uitgeven kun je dus 2 SSDs steken of/en nog eens 4GB ram extra of/en je stop je case vol met casefans (deze heeft er 3 meegeleverd en er kunnen er in het totaal 10 in!!!). Of... wat case modding, wat ditjes en datjes. 200 euro kun je ook veel mee doen naast pc-onderdelen kopen ;-)

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

=1&product[235982]=1&product[252897]=1&product[236484]=1&product[226358]=1&product[245679]=1&product[232912]=1&product[225309]=2&product[224663]=1&product[198747]=1&product[76971]=2&product[97217]=1"]Mooi!

De SSD weg gelaten kan later altijd nog.

Ziet er mooi uit en heb nog geld over voor andere dingen.

aangepast door Henk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent de voeding vergeten ;-)

Ik gebruik altijd volgend trukje:

Je essentiele componenten (processor, moederbord, CPU-koeler, Geheugen, videokaart, Voeding, driver, HD en case) zijn samen 9 verschillende dingen. Ook bouw ik het in gedachten na ;-)

Ohja... Gigabyte en ASUS bieden ook Moederborden aan met USB 3.0 en SATA6 aansluitingen. Deze zijn de volgende generatie van USB en Hardschijven/SSD aansluitingen, ze zijn sneller.

Het moet geen doorslaggevende factor zijn maar vb de ASUS P7P55-E PRO is een aanrader als je USB 3.0 en/of SATA6 wilt.

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja had ik ook ergens gehoord, maar dan zeiden andere dat dat dan weer niet was.

Misschien dat Gigabyte's of MSI's nieuwe versie van de HD5870 een optie is. Die van Gigabyte is zelfs overclocked tot 1 GHz.

En anders is een 'gewone' HD 5870 ook al een beest van een VGA.

(wel raar dat ze bij azerty aangeduid staat als 'pre-order', de vapor-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.