Ga naar inhoud

XP istaleren op een windows 7 systeem


The Dub Oracle

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik heb nogal problemen met windows xp omdat niet alles compatible is voor dit nieuwe systheem, ook met spelletjes loopt mijn favoriete spel steeds vast in de grafische kaart.

Ook de snelheid van mijn pc lijkt verdwenen terwijl ik toch met een quad core venom 2 processor heb.

Oplossing lijkt om gewoon xp weer te instaleren maar dat schijnt niet te lukken vanuit windows 7.

Programma is niet compatible met wondows 7 is de booschap en de instalatie breekt af.

Nou heb ik het vermoeden en weet wel zeker dat ik de harde schijf moet wissen voordat ik de xp instalatie kan uitvoeren.

Hoe moet ik dit doen ? in bios kan ik het formateer programma ook niet vinden dus voordat ik mij in de nesten :viking:werk zou ik graag advies willen.

Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad, met boot orde setup lukte het mij wel.

De PC is nu razende snel geworden met xp, wat een verschil met windows 7.

Eindelijk komt de procesor tot zijn recht, want met win7 merkte ik er niks van dat ik die quad venom had.

Tot slot nog deze vraag .

Xp vraagt nu om een activate per pc of via een telefonische verbinding met microsoft.

Ik had xp ook geinstaleed voor mijn pa, maar ik geloof dat xp niet geactiveerd is op zijn pc maar er is niks van te merken dat dit niet gebeurt is.

Je hebt een maand de tijd om dit te doen.

Weet iemand als dit ook echt nodig is, of is deze dienst niet meer actief.

En als ik hem laat activeren word dan ook naar het OEM liventie nummer gevraagt ?

Wat gebeurt er als ik dit niet doe ? met het oog erop dat bij mijn pa ook niks gebeurde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad, met boot orde setup lukte het mij wel.

De PC is nu razende snel geworden met xp, wat een verschil met windows 7.

Eindelijk komt de procesor tot zijn recht, want met win7 merkte ik er niks van dat ik die quad venom had.

Tot slot nog deze vraag .

Xp vraagt nu om een activate per pc of via een telefonische verbinding met microsoft.

Ik had xp ook geinstaleed voor mijn pa, maar ik geloof dat xp niet geactiveerd is op zijn pc maar er is niks van te merken dat dit niet gebeurt is.

Je hebt een maand de tijd om dit te doen.

Weet iemand als dit ook echt nodig is, of is deze dienst niet meer actief.

En als ik hem laat activeren word dan ook naar het OEM liventie nummer gevraagt ?

Wat gebeurt er als ik dit niet doe ? met het oog erop dat bij mijn pa ook niks gebeurde.

Is ook al opgelost, ik had namelijk geen verbindeing met het net waardoor het faalde.

Bedank voor het advies.

En !!!!

blijf XP draaien als alles snel moet blijven werken, begin niet aan win7!!!!

Rotzooi, dat ze dat soort troep aan de mensen willen en kunnen versluiten is een schande.

Pure milieu vervuiling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook al opgelost, ik had namelijk geen verbindeing met het net waardoor het faalde.

Bedank voor het advies.

En !!!!

blijf XP draaien als alles snel moet blijven werken, begin niet aan win7!!!!

Rotzooi, dat ze dat soort troep aan de mensen willen en kunnen versluiten is een schande.

Pure milieu vervuiling.

Windows 7 is zeker geen troep in mijn ogen.

Op mijn qaudcore (Phenom II 940)draait win 7 20% SNELLER dan eender welke versie van windows dan ook.

O en dan zwijg ik nog maar over het feit dat toen ik XP installeerde een halve dag bezig was om alle juiste drivers bij elkaar te zoeken.

Windows 7 staat er in 20 min COMPLEET op met drivers en al.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch wel heel vreemd, waaraan dat liggen moet vraag ik mij af.

Motherbaord ed ?

Windows 7 is in alle gevallen gelijk dus het moet wel wat anders zijn.

Xp heb ik geiinstalleerd tussen mijn eerste en tweede post, dus dat is toch aardig snel.

Ik merk heel duidelijk dat als ik nu naar mappen klik en door de computer surf de pc veel sneller reageerd, gewoon sneller.

Dat was met win7 niet zo, deze phenom 2 810 die ik heb is ook sneller dan mijn andere pc met een quadcore van intel.

Als ik win7 weer instaleer zullen er wel degelijk beter service packs moeten zijn die meer hardware ondersteund want ik had gedonder met meerdere hardware en of programma's.

Voorlopig voor mij nog niet dat win7.

Het lijkt er meer op dat win7 alleen maar te krijgen is omdat microsoft fout meldingen moet hebben van de hardware, ik vind het bij lange na nog niet perfect.

Maar het oogt wel veel lieflijker en vriendelijker dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.