Ga naar inhoud

PC valt uit of start niet meer op


edc

Aanbevolen berichten

Vorig weekend viel plots mijn PC uit. Scherm toonde een gekleurd raster. 10 seconden op de aan/uit knop drukken hielp niet om de pc af te zetten. Enkel spanningsonderbreking hielp.Bij herstarten viel hij reeds uit tijdens het tonen van het windows logo. Na een aantal keren proberen kwam de posting van de bios er zelfs niet meer door (scherm bleef zwart en viel tenslotte uit). Volgende zaken heb ik allemaal geprobeerd.1) andere voeding -> geen resultaat2) 2 van de 4 geheugenlatten verwijderd -> geraakt opnieuw door de bios en start zelfs volledig op. Na 1 minuut opnieuw gekleurd raster3) Resterende geheugenlatten vervangen door nieuwe. -> Zelfde resultaat als bij 2)4) Grafische kaart vervangen.-> Tijdens installatie drivers -> vastloperAndere onderdelen heb ik niet om te testen. Ik heb de neiging om te besluiten dat het moederbord (MSI K9N Platinium)defect is. (kan het de processor zijn?) Kan ik nog iets proberen vooraleer ik hem binnendoe voor herstelling? Dank op voorhand voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteravond nog wat verder geëxperimenteerd.

De machine nog eens opgestart. Tijdens het laden van Windows (windows logo) opnieuw crash.

Beide harde schijven afgekoppeld en een boot-cd (Bart PE) in de dvd-speler gestopt. Resultaat: Nihil (zelfs geen bios post)

Vervolgens dvd-speler afgekoppeld - harde schijven terug aan. Resultaat: Nihil (nog altijd geen bios post)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.