Ga naar inhoud

Videokaart


Robbie24

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een vraag, ik wou eigenlijk graag het grote voordeel van een videokaart weten. Heb je dat ook nodig voor snellere reacties van je beeldscherm en bij het openen van dergelijke programma's zoals Word, Excel enzoverder of dient een duurder beeldkaart alleen maar voor Games en Foto en videobewerking. Wat is het grote nut van een snellere grafische kaart. Gaat de PC sneller werken? Graag had ik jullie advies.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Snellere videokaart heeft alleen nut bij games en minder mate ook voor Videobewerking.

Puur voor de scherm zelf heb je eigenlijk een gewone videokaart nodig.

PC gaat niet sneller werken met snellere videokaart maar de games zal wel vlugger werken of beter gezegd de beeld wordt sneller opgevolgd.

Dus voor office en de meeste programma is een videokaart van 512 Mb meer dan voldoen.

Je moet het zo ongeveer bekijken.

De CPU ziet de games

Geeft dat door aan de videokaart.

De videokaart geheugen / processor doet nu alles i.p.v. de CPU

Bij office is net andersom.

Het is de CPU die nu alles regelt samen met de geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok merci voor je reactie, Ik heb op internet wat rondgekeken en ik zag deze staan: Geforce 6200 AGP 8X Videokaart maar ik heb het probleem dat mijn pc alleen maar AGP 4X ondersteunt. ja ik heb nog een oudere pc, Maakt dat verschil uit of werkt die kaart ook op een AGP 4X slot in je pc.

Alvast Bedankt

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen probleem om 8 x videokaart te nemen.

Meestal wordt dat aanvaard.

Het enige wat je moet opletten welke Chipset je hebt.

Het beste zou zijn Nvidia chipset ook Nvidia videokaart en bij andere ATI videokaart.

4x is bijna niet te krijgen en vrij duur terwijl 8 x veel goedkoper is.

Persoonlijk zou ik naar een plaatselijk computerzaak gaan en daar vragen om een kaart in te steken zodat je meteen kan zien of het geschikt is.

Bij online aankoop hebt je niet de mogelijkheid om terug te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok merci voor je reactie, ik zal er zeker eens naar kijken een videokaart in een computerzaak, maar ik had nog een ander vraag om je PC te versnellen, is het mogelijk om een pc te overklokken? Helpt dat effectief voor je processor sneller te doen gaan of is dat te gevaarlijk. Ik zou dat dan uiteraard willen laten doen door mensen die dat kennen.

Alvast bedankt

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op met overclocken!!

Dit is inderdaad een optie om je PC iets sneller te maken maar daar komt veel bij kijken.

Of je dit al dan niet kunt doen hangt van de cpu af eveneens van de rest van de hardware.

Overclocken = temperatuur verhogen dus ook daar moet rekening mee gehouden worden.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overklokken is gevaarlijk als je niks van kent want het gevaar van overklokken is dat uw moederbord stuk gaat.

Het zal de snelheid wel verhogen maar de slijtage wordt ook groter en zeker bij oudere moederborden. De moderne moederborden hebben extra voorziening voor zoiets doch ook hier moet je goed opletten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt voor de reacties, Als het effectief te gevaarlijk is kan ik er beter van afblijven en ook best niet door andere laten doen, mijn doel was of dat ging ik heb nu 2,69 ghz kloksnelheid en om dat te verhogen omdat op mijn doos van mijn moederbord staat pentium processor met 3 ghz en ik heb maar 2,6ghz als ik bij processor kijk bij deze computer maar dat heeft er misschien totaal niks mee te maken maar alleszins ik dacht dat je de processor snelheid ermee kon verhogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.