Ga naar inhoud

Probleem met domein


Aanbevolen berichten

Halo allemaal!

Sinds kort loop ik mijn stage bij een school. Mijn taak is de computers onderhouden en problemen oplossen. Al de problemen die ik niet kan oplossen moet ik normaal melden aan de hoofd IT man maar deze is al enkele weken ziek en die zal nog wel even ziek blijven.

Tot nu toe heb ik altijd al de problemen al kunnen oplossen buiten 1 lokaal, waar er amper iets werkt.

Ik hoopte dat jullie mij een beetje konden helpen, alle hulp is meer dan welkom!

Ik zal het probleem(en) even schetsen

Op elke computer kan men inloggen op 4 account

- leerling:

Hierop zitten de leerlingen, ze hebben geen installatierechten enz. Zitten op het domein KLAS2008

- leerkracht:

Hierop zitten de leerkrachten, deze hebben wel installatierechten maar beperkt. Deze zitten lokaal op de computer

- Admindomein

Hierop werkt dan de IT afdeling en ik. alle rechten. domein KLAS 2008

- Adminlokaal

Hierop werkt dan de IT afdeling en ik. alle rechten. lokaal op de pc

Wat is het probleem nu: Ongeveer een maand geleden zijn alle computers in dit lokaal geformateerd (op 3 na). Sindsdien zijn er verschillende problemen.

Probleem 1:

Er zijn 2 computers die niet meer aangemeld geraken via leerling account of admindomein (die dat dus moeten aanmelden op het domein) Foutmelding bij het aanmelden:

Windows kan geen verbinding met het domein maken. ofwel omdat de domeincontroller niet werkt of niet beschikbaar is, of omdat de computeraccount niet is gevonden. Probeer het later nogmaals. Neem contact op met de systeembeheerder voor hulp.

Probleem 2:

Op alle computers hebben de leerling en leerkracht account geen toegang tot hun eigen C schijf? Bij het opstarten komen er enkele foutmeldingen van

"C:\ Document and settings\bureaublad is niet toegankelijk. Toegang geweigerd"

"Kan de tijdelijke map niet maken, fout: 183 - kan geen bestand maken dat al bestaat"

Op adminlokaal heb ik dit probleem niet maar ik kan natuurlijk moeilijk iedereen laten werken op adminlokaal?

Wat ik nog heb gemerkt is dat als ik op leerling of leerkracht account aanmeld, rechtermuisknop klik op mijn documenten, eigenschappen en dan op beveiliging klik ik deze melding krijg

U bent niet gemachtigd om de huidige machtigingsintellingen voor Mijn documenten te bekijken of te bewerken, maar u kunt er wel de eigenaar van worden of de controle-instellingen ervan wijzigen.

Die melding heb ik nog nooit gekregen buiten nu dus, dus misschien wijst die op een fout ergens?

Ik hoop in ieder geval dat er iemand is die kan helpen ik weet dat het moeilijk is uitgelegd maarja :D

Alle computers draaien windows XP met SP 3

Mvg

Sam

Link naar reactie
Delen op andere sites

EN

Wat me ook nog is opgevallen bij het vergelijken van een computer waar ik wel mee kan aanmelden op het domein en eentje waar ik me niet op het domein kan aanmelden:

Bij gebruikersaccounts --> geavanceerd --> groepen --> de groep administrators

Bij een computer waar ik me wel kan aanmelden staat er.

Administrators

KLAS2008\domeinadministrators

leerkracht

Op een computer waar ik me niet kan aanmelden staat er.

Administrator

S-1-5-21-812295251-2522 en nog veel meer nummertjes

leerkracht

Bij de groep gebruikers staat er ook bij de computer dat wel werkt

KLAS2008\domeingebruikers

en bij die dat niet werkt

Veel nummertjes :)

ik heb al geprobeerd om klas2008\domeingebruikers toe te voegen maar hij zegt dat deze er al is, ookal is deze er niet.

Hopelijk zou dit jullie kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op school is het wel ingewikkelder dan thuis omdat je met servers werkt.

Zonder diep in te gaan zou ik denken dat de computers die geformateerd zijn een andere naam hebben.

Misschien is dit vergeten:

Ga nu naar configuratiescherm

Netwerkverbindingen

Klik op Lan-verbinding (geel) en dan met rechtermuis op eigenschappen.

Klik op installeren

Klik op protocol

Klik rechts op IPX-SPX

Klik op OK

Even wachten.

Nog eens OK

Windows zal vragen om de computer op te starten en doe dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga nu naar configuratiescherm

Netwerkverbindingen

Klik op Lan-verbinding (geel) en dan met rechtermuis op eigenschappen.

Klik op installeren

Klik op protocol

Klik rechts op IPX-SPX

IPX-SPX staat er niet tussen.

Ik heb enkel de mogelijkheden:

Windows TCP/IP versie 6

en

Stuurprogramma voor netwerkcontrole

Wat nu? :hmmmm2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zou je dat enkel mogen doen als er geen andere oplossing was?

enige wat je wel moet doen na het terugplaatsen van een image is de computernaam wijzigen en dan ben je er.

kijk sowieso even het volgende na

-computernaam is goed

-ip instellingen staan goed (pakt de dns server)

-zijn daar alle drivers netjes geinstalleerd?

Ga anders naar documents and settings en gooi daar alle profielen weg.

Wat betreft die C: schijf, dat is erg moeilijk te zeggen, ik weet natuurlijk niet wat de rechten zijn die ingesteld zijn

ik zou bijna gaan denken dat er ook iets gebeurt is met de mappings als hij een nieuwe C schijf wilt schrijven, of dat voorheen de installatie van windows niet op de C schijf stond..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.