Ga naar inhoud

Branden Windows Media Player


Airandius

Aanbevolen berichten

Als ik muziek wil branden via Windows Media Player (WMP) dan krijg ik er te zien dat er maximaal 80min aan muziek op kan.

Als ik er dus nummers op wil plaatsten wil hij een volgende cd zodra ik tegen de 20min aan zit.

Het probleem is dat de cd van 700mb, is de grootte van de nummers die hij er op wil ziten +/- 100MB (want het is 80min).

Wat kan ik hier tegen doen? Want het is zonde van de ruimte, en als het op deze manier moet kan ik amper nummers kwijt op cd's en moet ik dus steeds cd's wisselen op mijn cd speler. (Bovendien zal ik rond de 50 cd's nodig hebben voor mijn muziek en dat is me iets te veel.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Nero 9 heb ik hetzelfde probleem.

Ik selecteer een paar mp3 bestanden met een grootte van hooguit 100mb om op de audio cd te plaatsen. Deze CD(RW) is 700mb.

Dit past niet op 1CD want het gaat boven de 80min. De 100MB die ik er op wil zetten is volgens Nero 1700mb (dit verklaart waarom WMP zegt dat er 3 cds nodig zijn).

Wat ik niet snap is waarom deze 100MB ineens 1700MB wordt. Het zijn gewoon MP3 bestanden met een bitrate van 128.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grote van de bestanden maakt bij audio-cd's niets uit. Je kan max. ±80 min op een cd branden. Zelf brand ik nooit meer cd's met WMP, al rare problemen mee gemaakt. Ik brand altijd met Nero.

Moeten de cd's afspeelbaar zijn in een gewone cd-speler? Zo niet, kan je in Nero Data-schijf kiezen en dan kan je gewoon de mp3's branden, en dan kan je 700 MB branden op een cd. Deze is dan niet afspeelbaar in een gewone cd-speler

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kunnen sommige toestellen mp3 afspelen.

dj_ke heeft gelijk wat hij schrijft. Ik ben dat wat uit het oog verloren.

Mp3 kan je als data branden maar zorgt wel dat je de cd sluit bij branden.

Als je Mp3 als muziek-cd neemt dan moet Nero die omzetten in andere formaat en daarom kan je weinig Mp3 branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.