Ga naar inhoud

Intel i7 930


Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gisteravond besteld, allen bedankt voor de adviezen

HD niet de dure genomen, waarschijnlijk voor mij goed genoeg.

Behuizing; Centurion 5 (5 x) TQXM12VoedingRealPower M620 (620 Watt) TN6M40

Microprosessor; CPUCore™ i7-930 Processor (4x 2800 MHz) HT1I15

Moederbord; GIGABYTE GA-X58A-UD3R (Sound, G-LAN, FW, SATA3, USB 3.0, eSATA) <hopelijk de goede, nog twee andere soorten (duurder)>

Intern geheugen; 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit (6144 MB) ICIFM8

Grafische kaart; HD5750 (ATI Radeon HD5750) JCXSV7

HDD 2x; WD20EARS (2.000 GB) AFBW14, SATA 2, 5400rpm-7200rpm (IntelliPower) • 64MB cache • 8.9ms •DVD spelerH22LS30 (22 / 8 / 16 speed) CEBL0HCPU

Koeler; CNPS10X Extreme (754, 775, 939, 940, AM2, AM2+, 1366, 1156, AM3) HXLZ37

aangepast door james48
was niet goed leesbaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er niet slecht uit. Maar zoals je al zegt: HD's zijn nu niet spectaculait snel.

Misschien een tip: Zoek 2ehands misschien is naar een SSD van 30 of 40Gb en zet daar dan je OS op met klein beetje software. Dan heb je een supersnelle pc (of een wd velociraptor, maar die zijn wel HEEL luidruchtig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er niet slecht uit. Maar zoals je al zegt: HD's zijn nu niet spectaculait snel.

Misschien een tip: Zoek 2ehands misschien is naar een SSD van 30 of 40Gb en zet daar dan je OS op met klein beetje software. Dan heb je een supersnelle pc (of een wd velociraptor, maar die zijn wel HEEL luidruchtig).

Klopt, ik heb er toevallig vanavond nog over gesproken, eigenlijk moet je volgens mij 80 GB hebben, is nieuw erg duur en tweede hands nog niets gevonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog even wachten met SSD, ze zijn nog wat duur (gem. 2euro per gigabyte t.o.v. 10 cent per gigabyte voor HDD) en ze "leven" ook minder lang, schrijf/lees snelheden nemen sterker af met ouderdom dan HDD. Bovendien is de software voor het onderhoud van SSD's (TRIM) nog niet op punt gesteld. Kortom het kind is er maar het moet nog groeien. Ik ontken niet dat ik later (1-2 jaar van nu) over SSD's zal beschikken, maar voorlopig lijkt het me voor de gemiddelde gebruiker wat overbodig en is de technologie nog te jong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TRIM ondersteuning voor de intel SSD's is toch voldoende om de afname van lees en schrijfsnelheden niet meer als argument te beschouwen. Ze zijn zelfs zo ver dat ze TRIM ondersteuning bieden in RAID configuraties.

Het grootste argument is gewoon de prijs. 2 euro/gigabyte denk ik zelfs dat je niet zult vinden. Gemiddeld zal dat meer richting de 5 euro gaan per gigabyte. Voordeel is gewoon de snelheid die het bied. Ik merk het verschil toch enorm hard en ik had hiervoor een spinpoint F3 die nog niet eens voor 10% gevuld was.

Maar ik geef toe: Als ik ze 2dehands niet zo goedkoop had gevonden had ik er zeker geen geld aan gegeven. De koop was ook nog eens gedaan omdat ik wist dat ik, indien ontevreden, ze duurder kon verkopen dan dat ik ze had gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Hier een goede review van de SSD Intel® SSDSA2MH080G2C1 Postville, hij ligt op de bodem van de behuizing.

Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB review door bverstee | Core | Tweakers.net Productreviews

> Is het onverstandig om MS Office ook te gebruiken op een SSD?

> En hier een ondersteunend filmpje :cool:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=T_Jz7IMwBt4]YouTube- WD Raptor vs Intel X25-M, programs[/ame]

aangepast door james48
duidelijker positioneren van teksten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het zo bekijken:

Als je bijvoorbeeld Word opent en je begint ermee te werken dan zal er ook in de map Temp dat in c:\user.... bevindt een backup bestand gemaakt worden.

Dus als office in d:\ of c:\ staat is op zicht geen belang er zal altijd in de temp geschreven worden.

Het maakt dus in principe niet uit waar je Office installeert.

Maar elke keer dat je in c:\ installeert wordt de partitie steeds voller.

Zoiets kan geen kwaad als je een c:\ heb van 500 Gb maar een SSD is nogal duur alhoewel nu steeds lager in prijs wordt aangeboden.

Ideaal zou zijn een SSD van 128 Gb zodat er voldoende ruimte hebt.

Maar de alles hangt van u af hoe je met bestanden om gaat.

90% hebben de slechte gewoonte om data op te slaan in c:\

Hoe meer je data opslaat in c:\ hoe groter de partitie moeten zijn.

Kort gezegd bij SSD

Installeert windows 7 in c:\

Instaleert adobe CS4 indien je in bezit ben in c:\ want dat zou je wel snelheid halen bij opstarten.

De rest van de programma zet je in d:\

Data zet je in op partitie > E:\

Crash windows dan moet je windows opnieuw installeren maar uw data zijn veilig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou (vind ik), om een SSD optimaal te benutten, het besturingssysteem en alle programma's op de SSD zelf moeten zetten (daarmee versnel je het opstarten , de reactie tijd van programma's te openen en het inlezen/schrijven op de SSD)

Data (Muziek, films, backups, installers) daarin tegen hoeft niet in 0,1ms te reageren en mag dus op een HDD. (Tenzij het er op past natuurlijk)

Wat ik mezelf afvraag is, heb je nood aan een snellere opstart van je systeem ? (20-30 seconden i.p.v. 50-60 seconden of trager) En zo niet, heb je dan nood aan die hoge lees / schrijf snelheden ? Want die laatste is ook met HDD's te bereiken door een RAID 0 of RAID 10 setup. Een voorbeeld de Intel SSD hier in kwestie is 200euro wil je nog opslag erbij dan zit je aan ong. 250euro, een RAID 0 setup haalt met 3 HDD's (Western Digital Caviar Black 500GB 7200RPM) dezelfde schrijf/lees snelheden (250MB/s) voor 150 euro en dat telt ook als opslag.

Maar goed, per slot van rekening is het jouw keuze :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.