Ga naar inhoud

Computer boot niet, start niet


Droopie007

Aanbevolen berichten

Wanneer ik de bovenste voeding aan het moederbord aansluit, knippert mijn groene led op het moederbord, wanneer ik de onderste voeding aansluit, brand de groene lamp normaal, dus ver hoeven we niet meer te zoeken.

De voedingen zijn beide van het type Antec sp500 u.

Mag ik een ander merk van voeding gebruiken of een zwaardere monteren of dienen beide voedingen identiek te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor uw geval zou ik ook zien naar Volledig modulaire voedingen. Dan kun je enkel de kabels eraan hangen die je daadwerkelijk nodig hebt. Anders ga je waarschijnlijk een 24pin en 4/8-pin kabel losjes in de kast hebben hangen.

Probeer misschien ook 1 zware en 1 lichte voeding te nemen. Dan heeft je moederbord/CPU,GPU/.. (essentiele componenten) een vele stabielere voeding.

Dit is handig om te zien hoeveel watt je systeem maximaal nodig heeft. Dit getal vermenigvuldig je dan met 1,4 en dan heb je het wattage dat nodig is. (1,4 omdat een voeding zijn rendement na 70% van zijn kunnen aanzienlijk daalt + sneller onstabiel wordt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nu 2 inzitten van 500 watt elk, merk Antec. Ik vermoed dat het probleem ligt bij dit merk, kwalitatief blijkt dat niet denderend te zijn blijkbaar.

Volgens de ormule die je hebt doorgemaild zou 1000 watt meer dan voldoende zijn, ook met de 1.4 reserve meegerekend, dus daar zat ik goed.

In een andere PC heb ik een modulaire Zallmann voeding, is inderdaad handiger.

Bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zonet één voeding vervangen door een Coolermaster van 600 watt, alles werkt opnieuw.

Nu blijkt echter dat de DVD het nieuw meer doet, hij wort nog herkend door de BIOS, wordt ook herkend in verkenner, maar hij laat de inhoud van een DVD niet meer zien, ik heb de indruk dat de DVD zelf kapot is.

Wat kan het anders nog zijn, het is nochtans een Plextor, niet eens zo oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Plextor gehad en die was ook snel versleten.

Misschien het nog verholpen worden met een firmware.

Weet je welke type het is?

Het is een 760a.

Ik heb wel met dit toestel +/- 500 CD's in i-tunes gezet, dus heeft hij wel wat gedraaid.

Vervangen dus - OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.