Ga naar inhoud

Packard bell pc opstartproblemen


JeanB

Aanbevolen berichten

Dan is het je grafische kaart of het geheugen.

Sluit je cd-romdrive opnieuw aan.

Je hebt het geheugen al vervangen zeg je, maar kan je het ook eens testen met Memtest.

Download het iso-bestand. Dit moet je op een cd-rom branden als image.

Start daarna de pc op via deze cd-rom.

Doe deze test meer als een keer.

Lukt dit opstarten ook niet dan is het je grafische kaart misschien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik slaag er niet in om de pc te laten booten via de cd-rom. Zover geraakt hij niet aangezien hij blijft vasthangen aan het packard bell scherm. Wat ik wel gedaan heb is de 4GB aangesloten op een andere pc met hetzelfde type geheugen en dat werkte wel perfect (detecteerde 3GB ram maar dat is normaal op 32bit Windows).

Wat ik ook al dacht te doen is een bios update, al is dat niet voorhanden voor dit type mobo (dat enkel bij een packard bell geleverd wordt). Ook de CMOS clearen hielp niet.

Ondertussen weet ik ook al iets meer over deze pc (die in feite van m'n schoonbroer is). Het probleem is blijkbaar onstaan na een stroomonderbreking tijdens gebruik van de pc. Ze hadden de PC vervolgens binnengestoken bij de lokale pc-boer, welke hem ook al suggereerde dat de oorzaak een stroompanne was en stelde dat de "bios ontregeld was", al weet ik niet hoe hij het opgelost heeft gekregen. In de winkel hadden ze hem blijkbaar aan de praat gekregen, €30 geteld en daarmee was de kous af. Eenmaal thuis echter was het probleem nog steeds hetzelfde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er momenteel niet veel onderdelen in je pc zitten en deze toch nog niet opstart blijven er niet veel oorzaken meer over. Het geheugen blijkt nu ook te werken. Enkel de grafische kaart en het moederbord blijven dus nog over.

Je zou ook eens terug kunnen gaan naar de winkel en navragen of hij wel werkelijk heeft gewerkt bij hen en zo ja, wat hebben ze dan gedaan om het probleem op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net volgende feedback gehad van de winkel

Beste,

U pc werkte terug zoals het hoorde, u vrouw/vriendin heeft dit kunnen bevestigen,

U MB was volledig ontregeld, BIOS update e.d. nam zelf ander opstart medium e.d.

Als het probleem zich weer voordoet vrees ik dat de fouten bij u MB liggen,

Stel voor dat je nog eens langs de shop komt zodat we dit kunnen bekijken/bespreken wat ik voor u hierin kan doen.

Beetje vaag. Ik zal er wel eens mee tot ginder gaan! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.