Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb pas een BTO laptop aangeschaft, draaiende op Windows XP 32 Bit. Hij heeft zowel een x4500 chip van Intel als een GT 130M van Nvidia. De laptop heeft een knop op het toetsenbord die Hybride SLI activeert, waardoor de GT 130M actief wordt, dit is wanneer je bijvoorbeeld een HD film wilt kijken of een game wil spelen. Het probleem is dat de GT 130M niet functioneert. Ik heb precies hetzelfde probleem + errors als de persoon in de volgende topic:

http://www.pc-helpforum.be/f111/driver-updaten-grapfische-kaart-23626/

De drivers die ik vanaf de Nvidia site download, werken niet, ik krijg dezelfde error als in het topic hierboven. De persoon die de error heeft opgelost in hetzelfde topic, heeft het over Hybride drivers, al heb ik daar nooit van gehoord. En ook weet ik niet waar ik deze vandaan moet halen.

Weet iemand welke drivers ik moet hebben en waar ik deze kan vinden? Anders is de extra Nvidia kaart in deze laptop namelijk nutteloos.

Groetjes,

Sebastiaan

Geplaatst:

Product: NVIDIA GeForce GT 130M

Current Installed Driver: --

Ik heb de drivers vanaf NVIDIA gedownload en geprobeerd te installeren, maar tevergeefs.

---------- Post toegevoegd om 17:09 ---------- Vorige post was om 17:04 ----------

Wat is het type van de laptop?

Deze laptop: de X•BOOK 17F31A NVIDIA GT130M van TO Notebooks, stel zelf uw Laptop samen. De beste keus voor Gaming, Multimedia en Office doelinden!

Ik heb deze via Alternate gekocht en die heeft er het één en ander bij toegevoegd:

- 2x 2GB DDR3 (ipv 1x 2GB DDR3)

- 2x 160GB HD (ipv 1x 160GB HD)

- T9500 Processor (ipv T6600)

De rest is wel hetzelfde.

Geplaatst:

Heeft de kaart ooit gewerkt onder XP?

Volgens de site van de fabrikant is er geen ondersteuning voor XP voor uw laptop.

Je zegt dat je de NVidia drivers hebt geprobeerd en die werkten niet.

Heb je dan wel eerst de oude drivers voor de NVidia kaart verwijderd alvorens de nieuwe te installeren?

Geplaatst:

Het zou kunnen dat de laptop eigenlijk niet gemaakt is voor XP, maar dat zou vreemd zijn aangezien er op de site XP VGA drivers beschikbaar zijn voor deze laptop.

Als ik naar software bijwerken/verwijderen ga, staan er alleen NVIDIA Display Control Panel en Nvidia Drivers van 1.16 mb. Moet ik deze drivers misschien maar verwijderen?

Geplaatst:

Wanneer ik op de BTO site zit, ga ik naar Stuurprogrammas - Notebooks - 17F31 - Update Drivers - WinXP. Dat zijn drivers voor de Nvidia kaart, maar dan krijg ik weer de error "Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen bestuursprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten."

En het is inderdaad die driver die ik (ook) heb gedownload en dezelfde error geeft.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.