Ga naar inhoud

hoe kan ik filmpjes overzetten oppc


anita69

Aanbevolen berichten

hallo

ik ben net nieuw hier en weet niet zeker of ik op de juiste plek mijn berichtje plaats maar hoop dat ik dat dan hoor van jullie

ik wil graag mijn filmpjes van mijn sony camcorder overzetten op mijn pc

ik heb een firewire kabel aangeschaft maar die kan ik helemaal niet aansluiten op mijn pc ,ik heb een desk pc

ik zie alleen maar usb aansluitingen

hoe kan ik nou toch mijn filmpjes overzetten ?

is er een kabel of andere mogelijkheid om het toch te kunne doen

en als ik de filmpjes via mijn dvdrecorder zou zetten en dan zo op mijn pc te zetten ,kan ik dan ook mijn filmpjes nog bewerken ?

en met welk progamma kan ik dat dan het beste doen ?

ik kan normaal werken op een pc maar ben niet zo technisch

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

alvast bedankt

groetjes anita:pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het type van de camcorder?

Voer ook even onderstaande uit dan weten we welke pc u hebt en welke aansluitingen er op zitten.

Download Free PC Audit naar je PC.

Klik op freepcaudit.exe

Op het scherm met "Scanning .... Please wait", wacht je tot het programma klaar is.

Klik nu op "file" en dan op "save as".

Geef het .txt-bestand een eigen naam en klik op "opslaan".

Open het .txt.-bestand en verwijder volgende regels :

Klik nu op toetsen CTRL + F

Typ nu dit: key:

Verwijder de key code

Druk nu op F3

Dit uitvoeren tot alle keys verwijderd zijn.

Niets anders verwijderen!

Dan via "bestand" op "opslaan" klikken.

Hang dit .txt-bestand als bijlage aan je volgende bericht.

Hoe hang je een bijlage aan je volgende bericht ?

Scroll naar beneden onder je bericht.

Klik op "Beheer bijlagen"

Klik op "Bladeren" en zoek naar het bestand op je PC.

Klik op "Uploaden".

Het .txt-bestand wordt nu toegevoegd aan je bericht.

Venster sluiten.

Klik onder je bericht op "Reactie versturen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo jean pierre

mijn camcorder is een dcr-pc55e,het kabeltje is een firewire fw male 4p-fw male 6p

de ene kant kan wel gewoon in mijn camcorder maar de andere kant die wel lijkt op een usb kan nergens in

ik zal de lijst nu plaatsen

ik had nog meer vragen maar daar kom ik wel een andere keer op terug misschien zie je dat wel aan de lijst

moet ik trouwens niet mijn ip adres weg halen ?

of kan ik later die lijst weg halen ?

groetjes anita

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi jean pierre

ik had gedaan wat je zei en de pc gaf aan dat er geen key te vinden was ik heb er wel eentje verwijderd en toen op ,opslaan geklikt

maar zal het nog eens doen

mijn camcorder heeft een ilink verbinding ,ik kan ook het kabeltje wel aansluiten ,maar alleen niet aan de pc

of wil je me nu dan zeggen dat ik helemaal niet de bandjes zou kunnen overzetten met de camcorder?

hoe moet ik het dan doen?

groetjes anita

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi jean pierre

ik heb nog eens gedaan wat je zei ,f3 geklikt en toen key toen zoeken ,toen ik dat de eerste keer deed heeft hij er eentje kunnen vinden en die heb ikm weg gehaald ,nu gaf hij gelijk aan niet kunnen vinden

wat doe ik nu fout dan ?

ik plaats hem als nog ,miss is t nu wel goed

groetjes

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo segisoft

ik heb geen kabel bij de camera,ik heballeen een kabeltje die ik in een recorder of tv kan aan sluiten

die heeft de zelfde aansluiting aan een kant als de nieuwe kabel die ik gekocht heb en dacht dat deze de goede zou zijn maar wat op een usb aansluiting leek ,was t toch net niet

ik zie qua aansluitingopeningen op mijn camcorder ,a/v en dc in staan

waar dc in staat daar kan die kabel in die ik heb en die gene die ik heb gekocht ,het gaat dus echt om de kant die in de pc moet

het klopt dat ik weinig usb aansluitingen heb bij deze pc,aan de zijkant zitten er 2 stuks en achter ,ik heb verlengsnoertje voor usb's achter zitten

anders kan ik veel niet aansluiten met deze pc

ik heb op internet nog niet de goede kabel kunnen vinden firewire of te wel ilink,in de winkels zeggen ze dat ze dat niet hebben dus die kunnen me niet verder helpen .daarom dacht ik ook toen ik op t internet deze kabel zag dat ik hem gevonden had omdat ook de nummer er bij stond van artikel compatible met sony mvc....

in mijn gebruiksaanwijzingsboekje staat ook echt dat het kan bij dit type camera

,nou dit was nog effe extra info

groetjes anita

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.