Ga naar inhoud

Niet alle startprogramma's starten op (HJT-logje gemaakt)


Aanbevolen berichten

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

We praten nu natuurlijk over 2 dingen door elkaar he. Wat mijn Vista betreft, ik heb ook nog een laptop met Xp SP2 en die had geen problemen, maar start ik ook niet elke dag op dus wss heeft hij die slechte update gemist. Mijn broer heeft ook Vista en net als ik heeft hij geen problemen ondervonden. Ik denk dat het echt met McAfee te maken heeft dat probleem op de desktop van mijn ouders. Het probleem dat in het artikel van het nieuwsblad is beschreven. Ik denk dat ik mij dus niet echt zorgen moet maken over Vista.

In bijlage vind je alleszins de screenshot die gemaakt is van de map quarantaine op de desktop.

Ik vermoed dat we hem wss toch moeten herinstalleren dus wouden we alle bestanden van de gebruikers kopiëren naar een externe schijf, maar dit lukte niet. De bestanden in Verkenner zijn niet verplaatsbaar hoe je het ook probeert.

Ik hoop dus dat er geen bestanden verdwijnen door een herinstallatie.

Dat probleem met McAfee kunnen we niet oplossen zoals de site voorstelt omdat op onze desktop McAfee niet meer opstart hoe je dat ook probeert.

Ik hoop dat je iets wijzer wordt met de screenshot en anders zoeken we verder he.

Wel goed kijken naar de datum waarop de bestanden in de map gewijzigd zijn. Het probleem met McAfee was van deze week. De bestanden die er in staan, zijn van 2009 dus ik denk niet dat ze er iets mee te maken hebben.

post-11456-1417703999,2534_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Het McAfee foutje treft blijkbaar enkel XP computers. Je Vista is dus veilig.

2. Zoals je zelf al zei, niks in de quarantaine omdat deze bestanden te oud zijn.

3. Ga naar start - zoeken en laat in de volledige pc zoeken naar het bestand svchost.exe

Voeg een schermafbeelding met het resultaat bij je volgend bericht.Als het wat meezit kunnen we het probleem oplossen zonder herinstallatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

McAfee heeft samen met Secutec een procedure uitgewerkt en als opstart-cd ter beschikking gesteld.

Onderstaande kan je doen vanop eender welke pc.

Op deze pagina kan je de ISO downloaden. Scroll naar onder en klik op Download.

Bewaar de iso op een makkelijke plaats. Na de download brand je de iso op een cd(rw).

In het brandprogramma kiezen voor "brand een image naar cd" (of gelijkaardig).

Start de "besmette" pc op vanaf de cd en volg de eventuele instructies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen we dat niet ipv van op een CD op een USB-stick zetten en vandaar opnieuw opstarten. Ik vermoed via veilige modus ofzo?

Hoe start je een PC op vanaf een CD?

McAfee kan trouwens nog steeds niet geopend, gedeïnstalleerd of geïnstalleerd worden. En er staat ook nog een oudere McAfee versie op die ook niet deïnstalleerbaar is.

Een ander programma (spel Monopoly) kon wel verwijderd worden.

svchost.exe staat trouwens niet meer in de map System32. (Manueel gezocht omdat zoeken niet meer werkt)

aangepast door ElvisFannetjeh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstarten vanaf een cd kan als volgt.

Start de pc op en doe de cd in de lade.

Herstart de pc en op het ogenblik dat het opstarten herbegint, druk je enkele malen op de toets F12. Nu krijg je normaal een menu met een aantal opstartmogelijkheden.

Met de pijltjestoetsen kan je de optie "van cd opstarten" selecteren en dan druk je op "enter".

De pc zal nu verder opstarten vanaf de cd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens na in het BIOS wat de opstartvolgorde (Boot order) is.

Een goede boot order is deze:

1 floppy (als je nog een hebt)

2 cd/dvd station

3 usb

4 hard disk

Je mag ook 3 en 4 omwisselen. Met deze volgorde kan je altijd de pc opstarten zonder vooraf in het bios te moeten gaan als er problemen zijn met de harde schijf of met windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.