Ga naar inhoud

vele problemen met mijn pc


Aanbevolen berichten

is het dit? Award Modular Bios v6. OOPG

---------- Post toegevoegd om 10:38 ---------- Vorige post was om 10:35 ----------

ik kreeg hem nu wel heel moeilijk opgestart , ik kreeg alle tijd om te lezen welke het was aangezien er verder niets stond van dat hij laadde , na even op dat kleine knopje te hebben geduwd van de bak startte hij wel mooi op ( wel langer dan anders ) en kreeg ik twee korte ticjes en een harder kort biepje te horen , ik was al blij dat ik die lange bieptoon niet te horen kreeg wat hij dus geeft als de op de pc klik op uitschakelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De BIOS beep code maakt ons niet veel wijzer. Award geeft slechts 4 mogelijke beepcodes en de jouwe is er niet bij :sad

Probeer eens het volgende.

Download memtest86. Pak het zip bestand uit en brand het iso bestand op een cd.

In de brandsoftware zoek je naar image op cd/dvd branden.

Stop de cd/dvd in de lade en herstart de pc vanaf de cd/dvd. Volg de instructies en laat de geheugentest enkele uren lopen. Na afloop kan je normaal een logging bekijken met de resultaten. Zet die resultaten in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het gevonden maar ik denk dat er iets niet juist is , ik heb hem gezet op opstarten via cd rom maar dan laadt hij alles , zie ik ong een sec of bijna 2 sec het zwart beeld met twee regels op waarvan de eerste iets van recovery is , de tweede kanik niet lezen omdat het te snel weg is en dan start hij gewoon de pc op zonder erder iets te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

(her)start de pc en zodra het scherm komt met de bios naam, begin je te tokkelen (snel tikken) op de toets F12.

Normaal krijg je nu een menu waaruit je kan kiezen om op te starten vanaf de cd/dvd.

Met de pijltjes voor naar boven en naar onderen kan je het balkje bewegen tot start vanaf cd geselecteerd is en dan druk je op de enter toets.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het dus opnieuw gebrand en er stonden nu wel drie dingetjes op , ik heb die dan in de pc gestoken , f12 gedrukt en tijdens de opstart kreeg ik het blauw beeld van controleren op fouten en startte hij weer gewoon op , het opstarten gingen vele trager dan anders , als ik klikte op mijn naam duurde het heel lang eer hij alles laadde maar geen logfile te zien :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.