Ga naar inhoud

[OPGELOST] Vista basic loopt vast


boutek

Aanbevolen berichten

Hallo daar,

ik heb sinds anderhalve week een laptop (een aspire 5310) en die loopt de laatste dagen constant vast. Meestal werkt mijn muis (die via een USB-stick) is aangesloten na een paar minuten al vast en algauw volgt de rest. Ik draai naar mijn weten geen zware programma's (enkel internet en een word-of excellsheet staat tegelijk open) dus daar kan het toch niet aan liggen?....

Iemand die hier raad mee weet??

Groeten,

Boutek

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn het deze specificaties:

Processor - Intel Celeron M 520 - 1 MB L2 Cache

RAM - 512MB DDR II SDRAM

Hard Drive - 80GB - Serial ATA-150

Optical Storage - DVD±RW (+R double layer) / DVD-RAM - integrated

Display - 15.4" TFT active matrix 1280 x 800 ( WXGA ) - 24-bit (16.7 million colours)

Graphics Controller - Intel GMA 950

Operating System - Microsoft Windows Vista Home Basic

Run Time (Up To) - 2.5 hour(s)

Card Reader - 5 in 1

Networking - Network adapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g

Wireless NIC - Acer InviLink 802.11b/g

Telecom - Fax / modem - 56 Kbps

Dimensions (WxDxH) - 36.6 cm x 27.4 cm x 4.3 cm

Weight - 2.8 kg

Built-in Devices - Stereo speakers, wireless LAN aerial

Manufacturer Warranty -1 year warranty

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer voordat hij vast loopt eens op ctrl + alt +del te drukken en dan naar processen en klik dan eens op CPU totdat in het lijstje van de CPU de grootste CPU "vreter" vanboven komt te staan schrijf dit op of maar een printscreen

misschien kunnen we je dan op deze manier je wel helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, normaal gezien moet er in bijlage een screenshot zitten. Hopelijk vind je iets...ik ben in volle verwachting want dit is niet leuk meer. Ik heb nu meer dan twee uur moeten klooien vooraleer ik hier op kon zetten (intussen heeft de pc wel 4 keer vastgezeten.....)

post-812-1417703711,3683_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt wel erg véél processen open staan, als je je pc nog maar net hebt opgestart. En ik zie ook dat je beheer van bureaublad vensters behoorlijk veel geheugengebruik inneemt van je werkgeheugen, dit geld ook voor je internet explorer.

en ik zie ook dat je snapshot utilitie ook veel van je CPU gebruikt.

zoals je ook ziet helemaal van onder dat je CPU gewoon veel te veel verbruikt (77%) en je fisiek geheugen ook (85%).

volgens mij is het gewoon veel beter als je een format doet en probeert om je belangrijke bestanden in veilige modus backupt op een andere hdd. (want branden werkt niet in veilige modus of je moet NERO of iets dergelijks installeren)

wat ook mogelijk is om misschien MWsnap (snapshot utility) te verwijderen. dan moet je pc ook veel minder snel vast lopen. of helemaal niet meer vast lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog een D-schijf, als ik daar nu eens mijn documenten opzet en dan die MWsnap verwijder, zou dat dan ook geen oplossing kunnen zijn?

Hoe komt het trouwens dat dit allemaal zoveel ruimte inneemt (bureaubladvensters en internet)?. Ik heb de pc nog maar pas en heb praktisch geen enkel programma toegevoegd, dus heeft Acer er teveel programma's op gezet die ik misschien er ook best afhaal (als ik ze toch niet gebruik...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.