Ga naar inhoud

[OPGELOST] Vista basic loopt vast


boutek

Aanbevolen berichten

waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar (of acer) ALLE drivers en alle aanraad software maar 9 van de 10 keer gebruik je deze dingen niet.

dus je kunt beter gewoon een format doen, alle bestanden op je 2e harde schijf zetten (in veilige modus) en je eerste harde schijf opnieuw installeren.

nu al je drivers (geluidsdrivers, videodrivers, e.d.) installeren en al je bestanden terug zetten of alles op die 2e harde schijf laten staan als er dan nog zoiets voorkomt dat je niet al je documenten, muziek, afbeeldingen, e.d. meer hoeft over te zetten.

laat het weten of er verbeteringen treffen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een leek in die dingen dus bestaat er ergens op het net dan geen eenvoudige handleiding hoe je dat doet? Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat ik de boel naart de knoppen ga helpen en dat wil ik nu toch wel vermijden eerlijk gezegd. By the way; er is geen recovery-dvd bij de pc geleverd dus moet ik dan alles knippen en plakken naar mijn d-schijf of hoe zit dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt wil je je documenten e.d. behouden en op een andere harde schijf plaatsen moet dit gewoon met knippen en plakken gebeuren.

ik raad aan om het met maximaal 4 GB tegelijk te doen want anders wilt hij nog wel eens vast lopen of de bestanden niet meer kunnen uitlezen omdat de harde schijf net iets te snel draaide of iets dergelijks.

er zullen zeker genoeg tutorials zijn op internet hoe je je harde schijf opnieuw moet installeren. maar waar dat ze staan weet ik op het moment eventjes niet zo snel uit mijn hoofd.

ik wil ook best wel een tutorial maken voor service pack 1 en service pack 2 als het nodig is. maar dit kan misschien een paar dagen op zich laten wachten.

waarom 2 vershillende tutorials voor sp1 en sp2?

service pack 1(sp1) heeft als je tijdens de opstart van de cd een net iets ander opstart scherm en installatie scherm als service pack 2(sp2). Bij sp2 moet je bijvoorbeeld vlak voordat je de installatiebestanden gaat kopieëren het overeenkomen met de licencievoorwaarden van microsoft, dit moet bij sp1 niet.

maar laat het weten of het nodig is als ik een tutorial moet maken hoe je je harde schijf(ven) moet formatteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Ben eens op de site van Acer gaan piepen en daar wordt de aspire 5310 enkel met XP geleverd. Toen ik je specificaties zag had ik al een vermoeden dat je systeem misschien wat te licht uitvalt om Vista te draaien. best terug xp installeren.

Klopt niet, want nu worden ze geleverd met Vista Basic. ik heb er vorige weekdit model verkocht via onze sponsor.

Ik veronderstel dat er dezelfde software reeds op geinstalleerd staan zoals diegene die ik had.

Wat ik zeker aanraad is Norton Internet Security te verwijderen. Ik vermoed dat deze ook bij jou geinstalleerd staat. Deze neemt heel veel van je geheugen in. Deze verwijderen is dus aangeraden. Kies in plaats een lichtere virusscanner zoals AVG free

Mocht je deze dan verwijderd hebben dan kan je nog altijd gebruik maken van de Acer e-recovery utility. Bij het eerste gebruik van je laptop heeft deze een volledige backup van het systeem gemaakt en normaal kan je hier gemakkelijk naar terug keren. Kijk dit dus even na in het bewuste programma

Of je kan even binnenwippen bij de winkel waar je de pc hebt verkocht want dit is niet normaal :-)

Veel succes alvast

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.