Ga naar inhoud

Geen audio, beeld of internet na installatie XP-Pro


Gast spiceke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Moederbordnaam Hewlett-Packard HP Compaq nc8000 (DN889A#UUG)

BIOS Type Compaq (09/12/03)

Als ik dit zie, zul je een xp installatieschijfje nodig hebben, dat specifiek voor HP-Compaq gemaakt is.

Wat eventueel mogelijk zou zijn is om een slipstream schijfje te maken, waarin de drivers geïntegreerd worden.

http://www.schoonepc.nl/instal/windows_xp_slipstreamen_autstreamer_nlite.html

aangepast door seniorke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom specifiek een HP installatie cd!!

Alle drivers zijn zo van de HP site te downloaden.

Dit vergt iets meer werk maar is geen enkel probleem in dit geval.

Een xp installatie cd gaan slipstreamen is ook hier niet van toepassing lijkt mij.

Drivers worden geïnstalleerd bij een nieuwe schone installatie of wanneer men hardware gaat vervangen.

Als ik mijn geluidskaart ga vervangen, installeer ik eerst de drivers en nadien plug ik de geluidskaart in, en niet omgekeerd.

En wat doet HP, zij gebruiken windows installatieschijfjes waarop de drivers staan, voor hun hardware. En dit is niet enkel bij HP, is bij alle merkcomputers en laptops

Bij een slipstream waarin de drivers geïntregeerd zijn, zullen de drivers bij de windows installatie dan ook automatisch geïnstalleeerd worden.

aangepast door seniorke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast spiceke

Ik begreep niet goed hoe ik de geinstaleerde driver in apparaatbeheer moest verwijderen. Daarom heb ik terug een format c gedaan en ben ik nu terug het besturingssysteem aan het instaleren.

Als ik het goed begrijp moet ik dan eerst de "Intel Chipset Installation Utility " instaleren en dan terug opstarten.

Dan de audio driver (de laatste die ik niet kon instaleren) en dan de video driver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast spiceke

Ik heb alles terug geinstalleerd, helaas kan ik de "Conexant CX20468-31 AC97 Audio Driver" niet instaleren. Ik krijg een failure notice hiervoor. Met het formateren van de laptop en terug instaleren van windows xp pro dacht ik dat de vorige driver verdwenen zou zijn en dat ik nu de nieuwe zou kunnen instaleren, helaas het lukt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft

seniorke,

Dat is een héél goed idee.

Eerst alle onderdelen uit de laptop.

Dan drivers installeren en dan alles terug zetten.

Prachtig maar wel dikker zever.

Het is de TS die een probleem heeft en die moet geholpen worden.

Ik ga hier een beetje meer uitleg geven, want blijkbaar heb je er ook niet veel kaas van gegeten.

Op een andere goed werkende computer ga ik de drivers downloaden, ik ga een slipstream schijfje maken van Windows XP , waarin ik die gedownloade drivers + servicepack 2 en servicepack 3 integreer, en met dit geslipstreamde schijfje ga ik windows xp installeren. En bij de installatie zal windows de drivers automatisch installeren voor de gevonden hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.