Ga naar inhoud

PC-filmpjes op tv bekijken


vfsiph

Aanbevolen berichten

Hallo,:confused:

Ik heb tal van filmjes op mijn PC staan die ik wil kunnen bekijken op TV. Momenteel brand ik ze met 'My dvd' op een schijfje. Dit lukt wel, maar het beeld is veel minder scherp op TV dan op mijn PC-scherm.

Doe ik iets verkeerd ?

Het betreft wma, mpeg, avi, quicktime filmpjes.

Kan ik beter Nero gebruiken in plaast van My DVD ?

Alvast bedankt,

Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor je reactie. My dvd stond inderdaad standaard op mijn PC, ik heb windows XP. IK zal eens proberen met Nero. Kan het ook iets te maken hebben met de resolutie van de filmpjes ? Sommige (vooral de Quicktime) zijn veel scherper op TV dan de andere formaten.

Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad te maken hebben met de resolutie of met de coderingstechniek.

Sommige encoders comprimeren nogal stevig en dan krijg je kwaliteitsverlies bij het afspelen. Ik zou zeggen : experimenteren met de verschillende mogelijkheden en zien wat het beste resultaat geeft en die dan verder blijven gebruiken. Daar kruipt wel wat tijd in maar je gaat er later meer plezier van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Multimedia - pc-helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.