Ga naar inhoud

Aankoop van computer


Aanbevolen berichten

Deze computer heb ik samengesteld:

Moederbord

Processor

Geheugen

SSD

Blueray

Voeding

Kast

Videokaart

Maar ik zie ook deze

moederbord

Processor

Ik vond daar geen geschikte OVL geheugen.

Vinden jullie de moederbord goed of hebt je een andere voorstel met usb 3.0

Jullie mogen ook bij Azerty of Zercom samenstellen.

Windows 7 - 64 bits heb ik en monteert het zelf.

De computer moet zeer snel kunnen rekenen want met de nieuwe programma die ik zelf programmeert is er veel rekencapatiteit nodig.

Daarbij moet het constant draadloos met de Nas Server werken waarmee we zeer goede ervaring hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De twee alternatieven (moederbord en processor) zou ik niet nemen. De ASUS is voldoende. De i7 860S zie ik ook geen enkele reden in om die te kopen.

Nu vraag ik me wel af waarom je graag een i7 9xx platform wil hebben? Als ik nu iets zou samenstellen zonder dat ik dat had gezien zou ik direct naar een i7 8xx platform zijn gegaan aangezien dat een X58 platform duurder gaat uitkomen dan een P55 platform voor dezelfde prestaties. X58 is vooral bedoeld voor gamers die meerdere grafische kaarten willen steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou jij voorstellen als het i7 8xx platform is?

Hierbij moet ik ook nog iets bij zeggen.

Het is ook belangrijk dat er veel usb poorten zijn want op dit moment wordt er 6 usb-poorten volzet (geen hub)

Dat enkel voor de nodige toestellen zoals bonprinter, barcodescanner enz. dus geen externe harddisk enz.

Wat ik ook zoek is deze maar meestal staat er geen duidelijk informatie.

Noodstroomtoestel dat minstens 1 uur stroom geeft.

Want bij ons gebeurd per jaar toch minstens 4 keer dat erg geen stroom binnen komt.

Bij de laatste was dat zowat 3 kwartier geduurd.

Dan is het heel moeilijk werken.

Ook de kast had ik liever anders maar het is zeer moeilijk te vinden in beige of grijs. Meestal is het zwart en dat wordt rap vuil.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die Noodstroom denk ik dat je dan eerder de kant op moet gaan van een stroom aggregaat die dan tijdelijk stroom kan leveren als je weer eens zonder valt.

Dat dan eventueel in combinatie met een UPS die het tijdspannen overbrucht van de stroomuitval en het opstarten van het aggregaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.