Ga naar inhoud

Aankoop van computer


Aanbevolen berichten

Slik.. Even 9000 euries en 8 kilowatt aan nood-stroom....

Maargoed, ik heb een AMD alternatief samengesteld.

  • Processor : De nieuwste AMD Phenom II X6 1090T Black Edition. Deze heeft 6 cores aan boord, is over de gemiddelde lijn iets sneller dan een i7 860, heeft turbo modus wanneer je het nodig hebt. (Kan naar 3.6 Ghz klokken als je intensief bezig bent met 3 cores.)
  • Moederbord : De ASUS M4A89GTD PRO/USB3. Dit is een zeer goed bordje, met Sata600 en USB 3.0. Er zijn 14 USB aansluitingen, 1 eSata en 2 Firewire. Ook gemakkelijk om mee te overklokken.
  • Kast : De erg populaire CM 690 II Advanced, dit is een goede behuizing aan een zeer redelijke prijs. Blijft natuurlijk eigen keuze.
  • SSD : De Intel Postville X-25M 80Gig, omdat deze de laagste prijs/GB biedt en een goede performance heeft. Wil je echt überperformance, dan moet je eens kijken naar de OCZ Vertex 2 schijven. Die zijn echter wel duurder.
  • Harde Schijf : Omdat 80 gigabyte nooit genoeg kan zijn, zit er een Samsung Spinpoint F3 1TB bij.
  • Geheugen : Als je veel rekenkracht nodig hebt kan je ineens gaan voor 6 GB. Ik heb niet gekozen voor 8 gigabyte omdat de prijzen van RAM belachelijk hoog zijn geworden. Het zijn de goed-overklokkende Corsair Dominator modules.
  • Voeding : De CM PurePower 620 Watt.
  • Optische Drive : Een LG Blu-Ray 8x speed BD-lezer, deze kan ook DVD's branden.
  • Grafische Kaart : De MSI Hawk 5770, de 5770 is zowieso al een uitstekend price/performance kaartje en die wordt door MSI uitgerust met betere en stillere koeling.
  • Koeling : Voor de processor gaan we Scythe Mugen 2 Rev.B nemen. Al jaren dé prijs/kwaliteit/geluid koning.

Kortingen :

- Min 5 Euro (Special Deals.)

- Gratis Verzendingskosten

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke,

Voor de backup voeding weet ik onvoldoende om er daadwerkelijk op in te gaan maar staat er niet 'maximaal vermogen'. Aangezien ze toch uit een eigen bron energie moeten halen zouden ze toch ook tegen een kleiner vermogen stroom moeten kunnen geven waardoor ze dat langer kunnen? Zo zou een 2kW bron die 15min mee gaat, 60min lang 500Watt moeten kunnen leveren (in een ideaal geval, waarschijnlijk zal het lager liggen).

Voor het systeem zelf: Wat wil je eigenlijk met het systeem doen? Als ik zo zie dient het puur voor rekenen dus is veronderstel ik dat het grafisch gebied verwaarloosd kan worden.

Ik heb een idee maar moet nu direct gaan verder leren dus kan het niet samenstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen extra harddisk nodig want alle gegevens staan op NAS server.

Op die Nas server bevinden maar liefst 8 TB harddisk.

In kan beter investeren in een tweede NAS zodat er altijd minstens 1 server werkt.

Grafisch is minder van belang doch moet wel voldoende capaciteit hebben.

Zoals je gezien heb ik Blueray bijgevoegd met het oog op de toekomst.

De rekencapaciteit is heel erg belangrijk.

Om jullie een idee te geven:

Met de barcodescanner wordt de barcode aan de computer gegeven.

De computer zet het razendsnel om in productcode

Dan wordt er via draadloos door gegeven aan de Nas Server.

Nas server verwerkt het en verstuurd terug naar de computer en update de gegevens.

Dat gaat supersnel met de Pentium 4

Maar binnenkort wordt de programma verandert en gebeurd dit met touchscreen.

Dan moet het telkens gegevens opvragen aan de server als er met de vinger wordt getikt.

Maar als ik zware berekeningsgegevens wilt hebben dan kan het wel 5 minuten duren eer je de informatie hebt. Dat moet stukken sneller zijn.

Ook heel belangrijk is dat computer zeer lang aanstaat.

Ik ben minder voor te vinden voor AMD doch ik hou er wel rekening mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik zal eens iets samenstellen, heb er eindelijk tijd voor nu ik op mijn ontbijt aan het wachten ben :P

Dit zou het dan zijn

EDIT: Wat laat maar ik heb het druk met het school.

Ten eerste had ik 1000 euro zonder case in mijn achterhoofd, dus:

- Processor: De i7 860 bied een enorme rekenkracht voor zijn prijs. Ik verkies voor deze setup een intel boven een AMD omdat deze krachtiger is in single thread applicaties. Intel heeft haar turbomodus immers doordacht ontwikkeld terwijl AMD het maar snel in elkaar heeft geknutseld (bij wijze van spreken).

- Moederbord: De Alom bekende P7P55D-E. Is het 'goedkope' broertje van de ASUS reeks maar voldoende kwaliteit om geen bottleneck te vormen voor de turbomodus. Het bied wel 2 USB 3.0 poorten en 2 keer SATA600 poorten aan. Daarnaast zijn er nog eens 14 USB poorten mogelijk door de P55 chipset waarvan er 6+2 aanwezig zijn op de I/O. De USB3.0 poorten kunnen ook als USB2.0 gebruikt worden.

- Geheugen: We nemen 1600MHz kitjes aangezien de prijs tov 1333MHz kitjes niet zo groot meer is. Dit bied ook mogelijkheden om de i7 indien nodig, van een stabiel overclockje te voorzien. 8GB omdat je daardoor misschien je OS er voor kunt zorgen dat er meer dingen voor geladen zijn waardoor alles sneller kan verlopen (ik weet toch dat iemand bij mij op kot dat met zijn Linux heeft gedaan).

- Videokaart: Aangezien het hier vooral om reken kracht gaat hebben we geen HD57xx of beter nodig. De HD5670 bied echter wel voldoende grafische rekenkracht om op dat vlak geen probleem te krijgen.

- Koeling: Nog steeds de beste koeling in zijn segment, veruit zelfs. Zelfs de Yasya van Scythe kan zijn plaats niet innemen. We nemen hier een goede koeling vanwege de turbomodus beter te kunnen ondersteunen en indien nodig de overclock. Mugen 2 is dan ook super stil en dat is altijd aangenaam.

- Voeding: 600Watt is meer dan voldoende voor het systeem. Het bied plaats voor een upgrade indien je dat wenst. We nemen de OCZ omdat dit momenteel de beste is in Efficiëntie/geluidsproductie. Het product is ook al enige tijd op de markt en is al veel gekocht en er komen geen klachten over dus is het veilig om het product aan te raden.

- Opslag: Aangezien dit systeem niet echt snel moet opstarten is het niet nodig om hier een SSD in te steken. We kiezen daarom voor de spinpoint F3 serie van Samsung aangezien het gewoon het beste product is op dit moment. 1TB kost in vergelijking met de andere opslag capaciteiten niet veel meer dus nemen we die versie.

- Drivers: De iHAS524 is momenteel de beste DVD lezer/schrijver van het moment. Daarbij steken we dan de iHOS104 bied een Bluerayspeler aan tegen een mooie prijs. Deze heeft echter geen schrijffunctie (daarom de iHAS524).

- Case: Die moet je zelf maar naar eigen smaak kiezen. Daar kun je niet veel verkeerd in doen tenzij je een rammelkast koopt van 30 euro. Als je er een paar in gedachten hebt wil ik gerust wel mijn mening daarover geven.

Voila dat was het.

Opmerking: De special deal van Superjona gelden hier ook en de gratis verzendingskosten ook. Echter moet je wel oppassen met de gratis verzendingskosten want dat is enkel voor de maand mei. En die loopt de maandag ten einde (Al vind ik persoonlijk 25 euro niet de moeite om met deze bedragen van +1000 euro, u te haasten).

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

De i7 860 is sneller en is 117 euro goedkoper. De i7 860S verbruikt daartegen 13W minder. Dat wil zeggen dat je bijna 5 jaar en 7 maanden je pc non stop moet opzetten (met een prijs van 0,2 euro/kWh) voor je het verschil in aankoop prijs hebt terug verdient en dan heb je dus een CPU die trager is.

Waarom niet de deluxe versie: Ik zie er voor die prijs geen toegevoegde waarde in.

Lijkt me wel een goede kast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.