Ga naar inhoud

bluetooth


gvullers

Aanbevolen berichten

Allemaal bedankt voor het mee denken en zoeken, maar het heeft geen reultaat opgeleverd. Ik vind onder fn-toets geen (blauwe) toets waar het ikoon op staat. Wat ik wel gevonden hen is in de map documents een map 'bluetooth fox com_6.1.0.2000_vista 86(1)

Daarin zitten 7 items waaronder setup.exe en btw.ico ( bluetooth ikoon)

Ik weet alleen niet of ik zomaar die setup mag draaien.

Groetjes Guul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ga er hier maar verder op in met mijn vraag, het gaat (ongeveer) over hetzelfde (zoniet moet een moderator mijn bericht even splitsen).

Bleutooth is geïnstalleerd op windows 7. Apparaten kunnen worden gedetecteerd. Wanneer ik een apparaat wil toevoegen krijgt deze de éérste keer een goede verbinding, en beide apparaten (het gaat hier om LG mobiel en pc) kunnen elkaar zien.

Wanneer de automatische sleutel wordt toegekend vanuit de pc komt deze NIET overeen met de sleutel die op de mobiel gedetecteerd wordt. Probleem, welke ik niet verholpen krijg.

Wanneer ik hierna nogmaals probeer om ze te koppelen, zien beide apparaten elkaar NIET meer. ik moet nu de bleutooth dongle eruit halen, en er opnieuw insteken. Hierna kan ik het nog één keer doen, en moet ik weer het hele principe herhalen.

Enig idee of dit ook komt door de drivers?? of iets dergelijks? Op windows xp werkt deze wel gewoon goed (dan wel met sleutel die je zelf in moet voeren, wat ik ook nergens terug kan vinden in windows 7).

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer of je voor je bleutooth dongle wel degelijk Windows 7 drivers hebt. Indien niet, is er veel kans dat dit de oorzaak is. In tegenstelling tot vele andere apparaten doen Vista-drivers het bij bluetooth niet zo goed onder Windows 7. Ik heb dit zelf ook ondervonden. (met dongle conceptronic CBT2NANO)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dongle installeert gewoon netjes standaard automatisch. De apparaten zijn wel zichtbaar voor elkaar (dus de driver werkt). Alleen ik kan totaal niet connecten met een mobiel (of een mobiel met de laptop). Zodra hij eindelijk een verbinding tussen mobiel en pc heeft gelegd, stuurt windows 7 een verkeerde sleutel en blijft de verbinding hooguit 5 seconden actief. Hierna sluit het scherm en komt er een standaard error tekst dat de verbinding niet tot stand is gebracht enzovoorts. Het is niet meer mogelijk om een apparaat te vinden, ik moet de bleutooth dongle er eerst uithalen en er weer terug insteken. En dan zie ik pas weer apparaten, maar het werkt niet.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je al naar de website van de fabrikant geweest om te kijken of er specifieke drivers voor windows 7 te vinden zijn. Het is niet omdat er standaard drivers van windows geïnstalleerd worden dat een correcte werking gegarandeerd is.

Kun je even het merk en type/serienr van je dongle vermelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is net het probleem. Ik weet het merk en type niet van de dongle. Is overgekocht op tweakers en deze had er ook geen idee van. De dongle is compleet zwart, en er staat dus ook geen enkel nummer op.

Het is op andere windows 7 laptops ook een groot probleem dat deze tijdens het insteken van de dongle de drivers worden geïnstalleerd. Maar hij niet goed werkt. Hij werkt wel, maar hij werkt niet goed.

Apparaten kunnen elkaar wel zien, maar ze kunnen geen (juiste) connectie met elkaar leggen.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.