Ga naar inhoud

windows live


candise

Aanbevolen berichten

ik heb probleempje met windowns live, denk eerlijk gezegd dat ik het zelf veroorzaakte uit onwetendheid, maar nu weet ik niet meer hoe ik het kan terugzetten,.

dus als ik mijn mails wil bekijken van mijn telenet, geen enkel probleem, ik ga naar telenet adres en daar vind ik enkel mijn telenet mails maar ga ik naar mijn hotmail mails dan vind ik daar zowel mijn telenet als mijn hotmail met als gevolg dat ik altijd met dubbele mails zit, ...

hoe zou ik dat kunnen oplossen, alvast vriendelijk bedankt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je in de webmailcliënt van windows live mail ingesteld hebt dat je ook je telenet mails wenst te ontvangen. Je kunt dit als volgt ongedaan maken.

Open je hotmail via het internet. Kies rechtsbovenaan voor opties -> meer opties.

Klik bij 'accounts beheren' op 'E-mail verzenden en ontvangen van andere accounts'.

Op het volgende scherm kun je je telenet account opnieuw verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maar ik wil ook al mijn mails krijgen op windows live, vind dit makkelijk,

maar zit er dan niets anders op dan telkens alles dubbel te krijgen ? want met dubbel bedoel ik dat ik in windows live zelf de mails van telenet krijg bij mijn mails van hotmail.

en bij windows live staan er momenteel stuk of 4 mail adressen, die van ik , mijn zoon, mijn vriend en telenet. en het is enkel maar mijn hotmail die de telenetmails toevoegt aan mijn hotmail lijst, hopelijk heb ik het beetje duidelijk kunnen uitleggen, thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dient een onderscheid te maken tussen windows live mail (= lokale mailcliênt op je pc) en windows live hotmail (= webmail cliënt via het internet)

  1. In windows live mail kun je verschillende accounts instellen. Je krijgt dan per account een eigen inbox te zien waarin de mails van de diverse accounts netjes gescheiden toekomen. (telenet, hotmail, enz...)
  2. In windows live hotmail kun je eveneens instellen dat je mail ontvangt uit andere accounts (telenet, ...). Op dat moment wordt in je inbox van hotmail een nieuw map gecreëerd "telenet - naam account". Deze map zal echter ook mee gesynchroniseerd worden in je windows live mail, zodat je inderdaad de telenet mails dubbel ontvangt. Eénmaal onder je telenet account en éénmaal onder je hotmailaccount.

Wil je dit vermijden dan zul je dus moeten kiezen:

  1. Je verwijdert je telenet account uit windows live mail en laat alle mails van telenet toekomen via je hotmail account. Nadeel: Geen aparte inbox meer voor je telenet mails.
  2. Schrap het toekomen van telenet mails via je hotmailaccount op de manier zoals in mijn vorig antwoord aangegeven. Nadeel: Je kunt je telenet mails inderdaad niet meer zien via windows live hotmail.
  3. Ik laat ze gewoon dubbel toekomen en maak gewoon op tijd en stond de submap van telenet onder mijn hotmail inbox leeg (Hetzij via windows live mail, hetzij via windows live hotmail, want de synchronisatie gebeurt in beide richtingen).

aangepast door edc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dient een onderscheid te maken tussen windows live mail (= lokale mailcliênt op je pc) en windows live hotmail (= webmail cliënt via het internet)

  1. In windows live mail kun je verschillende accounts instellen. Je krijgt dan per account een eigen inbox te zien waarin de mails van de diverse accounts netjes gescheiden toekomen. (telenet, hotmail, enz...)
  2. In windows live hotmail kun je eveneens instellen dat je mail ontvangt uit andere accounts (telenet, ...). Op dat moment wordt in je inbox van hotmail een nieuw map gecreëerd "telenet - naam account". Deze map zal echter ook mee gesynchroniseerd worden in je windows live mail, zodat je inderdaad de telenet mails dubbel ontvangt. Eénmaal onder je telenet account en éénmaal onder je hotmailaccount.

Wil je dit vermijden dan zul je dus moeten kiezen:

  1. Je verwijdert je telenet account uit windows live mail en laat alle mails van telenet toekomen via je hotmail account. Nadeel: Geen aparte inbox meer voor je telenet mails.
  2. Schrap het toekomen van telenet mails via je hotmailaccount op de manier zoals in mijn vorig antwoord aangegeven. Nadeel: Je kunt je telenet mails inderdaad niet meer zien via windows live hotmail.
  3. Ik laat ze gewoon dubbel toekomen en maak gewoon op tijd en stond de submap van telenet onder mijn hotmail inbox leeg (Hetzij via windows live mail, hetzij via windows live hotmail, want de synchronisatie gebeurt in beide richtingen).

het is windows live dat ik gebruik ... dus zou toch moeten gescheiden toekomen, vroeger was dit zo, maar ik moet ergens iets verandert hebben per ongeluk in de instellingen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.