Ga naar inhoud

Afsluiten WIndows XP


bert01

Aanbevolen berichten

Als ik bij WIndows XP kies voor Shut down dan gebeurt er niets. Ook als ik als user log of kies lukt dat niet.

Als ik dan met ctrl-alt-del de computer lock en dan weer inlog onder een ander account (met admin rechten) dan wordt de huidige user wel uitgelogd.

Verder lijkt het systeeem (laptop) goed te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een gelijkaardig probleem met mijn desktop. De "power" knop triggert een shut down van het systeem maar soms weigert het systeem af te sluiten. Dit komt voor op alle accounts, zowel met als zonder admin rechten. Ik zorg wel dat alle werk bewaard is en dat alle applicaties correct zijn afgesloten voor een shut down en als de shut down niet werkt, druk ik op de reset knop of trek ik gewoon de stekker uit. Tot nu toe heeft dit geen nadelige gevolgen gehad. Na het herstarten werkt de shut down dan wel zoals het hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Karel, bedank voor de reactie. Maar helaas probleem niet verholpen. Er komt geen foutmelding, niks. Het lijkt net of log-of niet werkt. Als ik dan een hard stop (uit knop vasthouden) geef dan gaat het systeem uiteraard uit. Daarna opstarten zonder probleem. Maar vaak werkt log-of niet. Dus er is dan iets niet correct, maar wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

om de aktie wat de knop van je pc aan te passen of in te schakelen moet je het volgende doen:

druk op de rechtermuisknop op je bureaublad en klik op eigenschappen:

rechtermuisknop.bmp

je krijg dan het volgende venster te zien.

eigenschappen.bmp

ga dan naar het tabblad schermbeveiliging en druk op de knop energie:

schermbeveiliging%20energie.bmp

er opent weer een nieuw venster met 4 tabbladen, zorg dat de eerste 3 tabbladen net zoals de volgende 3 afbeeldingen staat ingesteld.

eigenschappen%20energiebeheer%20energiebeheerschemas.bmp

eigenschappen%20energiebeheer%20geavanceerd.bmpeigenschappen%20energiebeheer%20slaapstand.bmp

in het laatste tabblad hoeft niets ingesteld te worden dit hoeft alleen maar ingesteld te worden als er tussen de pc en het stopcontact een kast staat die stroom leverd aan de pc als de stroom uitvalt (noodvoeding), dit om op een veilige manier nog te kunnen afsluiten.

als de pc zoals deze instellingen staat moet het goed zijn met het afsluiten, lukt het niet dan zit het niet goed in de installatie van windows (dit door een virus, verkeerd installeren van windows of iets dergelijks)

laat het weten of het gelukt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.