Ga naar inhoud

Compaq Presario CQ71-420 SB


Aanbevolen berichten

Staat binnenkort voor €430 in de Saturn. 17,3" LED scherm met ingebouwde webcam. 6 cell batterij, kaartlezer (SD-MMC-MS-Pro), CD-DVD lezer brander, aansluitingen: 1xHDMI, 3xUSB, WIFI N, windows 7 home premium. RAM 3 GB DDR2, Harde schijf: 320Gb.

Intel Celeron inside (1 ster op 5). Meer staat er voor de processor niet op de folder.

Even op het net zoeken en dan krijg ik:

Compaq Presario CQ71-420SB Notebook PC Product Specifications Compaq Presario CQ71-420SB Notebook PC - HP technical support (Spain - English)

1.9 GHz Intel Celeron Processor T3100

Ik begrijp wel dat dit geen super PC is.

Nu gebruik ik een notebook Dell Inspiron 1011 met een atom N270 (1.6 GHz, 533MHz, 512KB, memory 1024MB). Gewone video gaat wel, maar livestream (sporza) gaat niet vlot.

Ik gebruik een PC voor: chatten, surfen, veel video (YT and films), messenger en muziek. Ik speel totaal geen games.

Mijn vraag: hoe gaat is die Compaq in vergelijking met Dell? Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het is géén super-pc, maar er zal wel enige vooruitgang te merken zijn. HP gaat ook sneller stuk. Als ik jou was, zou ik even doorsparen tot zo'n 600-700 euro. Dan heb je al een mooie laptop met een i3/i5 processor!

EDIT : Hier (uiterst links) vind je al een mooie Dell mét i3 processor voor 549 euro!

Hier staat de 17inch versie, als je een iets groter scherm zou willen.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het is géén super-pc, maar er zal wel enige vooruitgang te merken zijn.

Wat moet ik me voorstellen bij enige vooruitgang? Is het verschil dat tussen 1.6 en 1.9 als processor? Zeg maar, 15% beter of maakt die 3 geheugen ipv 1 ook nog wat uit? Thanks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prestatieverschil is zelfs vele groter merkbaar. Uw besturingsysteem heeft op zich al een deel van die snelheid nodig om te opereren. Je kan het vergelijken met de relenti bij een auto, die draait, bij benzine, ook op minimum 800 toeren.

De 3MB cache geheugen is ook enorm merkbaar. Het zorgt er voor dat de grote van de opdrachten die de processor kan verwerken groter is. Dus gaat alles sneller vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel iets meer zijn dan 15 procent hoor, het zal zeker merkbaar zijn. het verschil tussen 3 gb en 1 gb geheugen is ook heell goed merkbaar.

Maar je bent veel beter af met die Dell die ik eerder voorstelde.

Weet ik wel, maar de prijs is +€300. Tenslotte moet je ook nog een service plan nemen of je bent het haasje (€250 tot €600 voor een herstelling). Dit zal mijn 6de Pc worden en mijn ervaring is dat ze hooguit 2 jaar kunnen gebruikt worden.

De enige laptop die ik had was een Acer, gekocht in 2004 voor €999. Zo een toestel kan je nu nergens kopen. Toen goede middenmotor, nu complete rommel. Na twee jaar duurde het opstarten 15 minuten en over alle problemen daarnaast wil ik het niet eens hebben.

Saturn geeft 2 jaar en ik ben tevreden als ik een laptop 2 jaar kan gebruiken zonder bijkomende kosten.

Ik ga wel nog eens neuzen wat ze anders aanbieden (ik zie ook die i3 bij een ander toestel) maar het zal waarschijnlijk die Compaq worden. Ik kan er mijn broek niet aan scheuren en het lijkt erop dat ik alles kan doen wat ik wil, en alvast een stuk beter dan de Dell die ik nu heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een laptop/pc gaat wel langer mee dan 2 jaar hoor,kwestie van hoe je die behandeld.

Elke 2 jaar een nieuwe pc lijkt mij toch een beetje overdreven.

Dell is een topmerk op het vlak van Laptop's en hebben een zeer goede service na verkoop,dit in tegenstelling tot de meeste andere merken helaas.

Ok,je betaald iets meer maar krijgt er wel veel voor in de plaats.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een laptop/pc gaat wel langer mee dan 2 jaar hoor,kwestie van hoe je die behandeld.

Elke 2 jaar een nieuwe pc lijkt mij toch een beetje overdreven.

Dell is een topmerk op het vlak van Laptop's en hebben een zeer goede service na verkoop,dit in tegenstelling tot de meeste andere merken helaas.

Ok,je betaald iets meer maar krijgt er wel veel voor in de plaats.;-)

Nou, ik doe er niks bijzonder mee. Staat wel 8 uur per dag op, maar dat lijkt me niet overdreven. Die Dell 10V is natuurlijk de bodem, maar het toestel functioneerde niet naar behoren vanaf dag 1. Ik had het eerst niet door omdat de processor zwak is van nature, maar toen na 3 maanden het licht helemaal uitging en ik het toestel met een nieuwe processor kreeg zag ik wel het verschil.

Buiten de garantie zit ik nu regelmatig met een "vertraging" in geluid en video en ik laat die echt niet meer herstellen. 250 tot 600 euro betalen voor een toestel dat nieuw een prijs van 280 had? Nee bedankt.

Dell en de rest halen hun winst uit herstellingen (schandalig duur) en de korte levensduur van de toestellen. Ik had er al 5 en telkens hebben ze dezelfde ouderdomsverschijnselen zoals traag worden, enz...

Van de technische kant ken ik geen fluit, maar van marketing weet ik wel het één en ander...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.