Ga naar inhoud

Lettertype van Windows XP gebruiken in Windows 7


Kurtt

Aanbevolen berichten

Hoe kan je het lettertype van Windows XP toepassen in Windows 7. Dus dat alles het lettertype krijgt van XP: systeemmenu's,... dus alle toepassingen. Ik vind het lettertype van XP veel mooier dan dat van Windows 7...

Waarschijnlijk zul je in de beeldinstellingen het thema moeten aanpassen, maar welk thema? en hoe heet het lettertype dat XP gebruikt in hun systeemmenu's enzo...

Ik dacht dat ik het wist, maar mijn manier lijkt erg omslachtig:

- thema veranderen

- of je kan ook elk onderdeel veranderen, bv de knoppen groter/kleiner maken, van lettertype veranderen, dat weet ik, maar welk lettertype komt dan overeen met dat van xp? Of bestaat er gewoon een "xp-thema" , maar mét behoud van aero effecten enzo van windows 7......

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat naar configuratiescherm / lettertype

Klik erop en dan op beeld en kies een lettertype en dan Beeld / kopiëren

Dan ergens op harddisk in een map plakken of eventueel usb-stick.

Dan windows 7 en dan kopieren en dan naar c:\windows\font plakken.

Ofwel via configuratiescherm / lettertype installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord.

Configuratiescherm/Lettertype zie ik niet staan...

Het is niet de bedoeling dat ik gewoon een lettertype van xp wil installeren in Windows 7 , het is eigenlijk de bedoeling dat het lettertype van xp (daar bedoel ik het lettertype van menu's, dialogen,...) dat dat lettertype hetzelfde is in Windows 7;

dus dat alle menu's van xp hetzelfde lettertype hebben in Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Klik rechts op je bureaublad, kies "Personalize" of "aan uw voorkeur aanpassen" of dergelijk (onder gadgets).

2) Klik onderaan op "Window color"

3) Klik opnieuw onderaan op "advanced appearance settings" ("geavanceerde eigenschappen voor weergave")

4) Hier kan je voor elk onderdeel een bepaald lettertype instellen...!

Ik geloof dat voor windows xp de default font "Tahoma" is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.