Ga naar inhoud

Access database


Rebecca

Aanbevolen berichten

Ik heb een database gemaakt waar alle mails in worden opgeslagen. Bij deze database maakte ik ook een ingaveformulier en een zoekquery.

Alles werkt prima behalve als ik mijn nieuwe mails wil ingeven via het ingaveformulier dan geeft hij constant de foutmelding "De opgegeven wijzigingen aan de tabel zijn niet aangebracht omdat zij dubbele waarden zouden opleveren voor de index, primaire sleutel of relatie."

Het probleem is dus als ik twee mails op dezelfde datum wil zetten dat het niet meer werkt omdat dit gegeven er al eens instaat. Hetzelfde als ik voor andere dingen iets gebruik wat al is ingegeven, bv dezelfde afzender.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe je de database hebt gemaakt.

Zo te zien is als volgt:

Je hebt een unieke sleutel en bijkomende sleutel ingesteld in de indexen.

Unieke sleutel moet uniek zijn

De bijkomende sleutel niet maar heel waarschijnlijk staat bij eigenschappen ook uniek en dit kan je op Ja (Duplicaten OK) zetten.

Dus als er dubbel mail adres is dan is er geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij alle velden staat het als "duplicaten ok" behalve bij mijn primaire sleutel. Als ik het daar wil veranderen dan krijg ik een foutmelding dat ik mijn primaire sleutel moet verwijderen en als ik dat doe dan verlies ik al mijn relaties ed. Daar staat het als "Ja (Geen duplicaten.)"

---------- Post toegevoegd om 11:31 ---------- Vorige post was om 11:30 ----------

kan ik ergens zien wat ik als bijkomende sleutel heb want dat kan ik me niet echt herinneren dat ik dat heb gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk veld heb je ingesteld als primaire sleutel?

Je kan dit op 2 manieren oplossen.

1. Je definieert een combinatie van velden als primaire sleutel. Zorg dan wel dat de combinatie van de velden een unieke waarde oplevert.

2. Je voegt gewoon een veld toe met enkel een volgnummer (van invoeren) en maakt hiervan je primaire sleutel.

Alle andere velden kan je dan instellen als secundaire sleutel (index) met duplicaten. en zo hoef je ook je relaties niet te veel te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een veld wilt toevoegen dient je wel eerst de relatie te verwijderen.

Dan veld invoegen en dan de relatie terug aanzetten.

Uw doc is niet te lezen.

Je kan beter zo doen:

Druk op PRT SCR toets

Ga nu naar een tekenprogramma. In windows hebt je paint.

Dan plakken met CTRL + V

Pas het aan en dan opslaan als jpg

Dan uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.