Ga naar inhoud

Gastenboek


Aanbevolen berichten

Hey!

Ik heb een, naar mijn gevoelen, pracht van een gastenboek gevonden en geïnstalleerd, nogal gesofistikeerd, maar goed beveiligd, en aanpasbaar naar eigen website. Het is een PHP-gastenboek, en ik ben PHP niet echt machtig. De instrukties om dat gastenboek te installeren waren echter zo klaar als pompwater, dus deed ik wat de beschrijving me zei, en installeerde het dus zonder probleem...

IK heb dat gastenboek gevonden op Ardguest - Free PHP Guestbook Script , geïnstalleerd en proberen te gebruiken, maar er ging wat mis...

Telkens ik een bericht wou sturen, kreeg ik volgende melding:

Warning; fopen(ardgb18.dat)[function fopen]: failed to open: Permission denied in C:\...\index.php on line 314

en ook

Warning: fwrite():supoplied argument is not a valid stream resource in C:\...\index.php on line 420

en ook

Warning: fclose(); supplied argument is not a valid stream resource in C:\...\index.php on line 422

Het was steeds hetzelfde, maar telkens zei dat ding toch:

Thank you, your entry has been added.

Please wait....

Ik heb de man aangeschreven die het script gemaakt heeft, maar die antwoordt niet, ik zit dus eigenlijk nog te wachten, maar wou de vraag hier toch ook al even stellen:

Kan iemand dat eens bekijken en me vertellen wat er zou kunnen fout zijn....?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verander de rechten van de directory (map) waarin u wilt schrijven naar 777. Dit kan gemakkelijk door in te loggen met FTP naar de betreffende map op uw website. In de meeste FTP programma's kunt u daar kiezen voor "File attributes" (meestal rechtermuistoets) en daar de numeriek waarde 777 in te geven of alle vinkjes aan te zetten.

In uw geval moet je dat via admin doen omdat het op uw eigen pc staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik heb dus via mijn FTP-programma gaan kijken op de server, en alle vier bestanden die deel uitmaken van het gastenboek staan nu op 777....

Ik neem aan dat dit was wat bedoeld werd!

Maar als ik probeer een bericht in te geven is nog steeds zelfde melding te zien....

Jammer!

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik heb even met mijn provider gesproken en die zegt dat ze PHP wel ondersteunen, maar dan moeten ze al mijn bestanden naar een Linux-server transfereren, en daar hou ik niet van. Inplaats daarvan raden ze me aan een ASP-gastenboek te zoeken en dat te gebruiken. ASP ken ik helemaal niet.

Toch heb ik al een ASP-gastenboek gedownload in twee versies, één voor gebruik van MSSQL en één voor gebruik met MsAccess. Ik heb beide op mijn PC staan, maar welk van die twee is best en waarom?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

MSSQL geniet de voorkeur want access kan krassen.

ASP of ASPnet is relatief gemakkelijk.

Het is vergelijkbaar met html maar dan met extra mogelijkheden.

Om ASP te kunnen bekijken op uw eigen computer hebt je wel ISS nodig die standaard vanaf XP is geleverd doch je moet dat wel toevoegen.

Let wel op:

zowel MSSQL en Access dient in verborgen bestand geplaatst worden.

Bij uw provider moet je een van de twee activeren via uw admin of control panel.

Je moet naam en wachtwoord opschrijven zodat je niet vergeet want dat hebt je nodig om te verbinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je de link van waar je het originele gastenboek hebt gedownload eens willen posten?

dan kan ik kijken wat er aan de hand is met het gastenboek. Misschien zitten er wel programmeerfoutjes in of iets dergelijks. (wat mij niet lijkt).

ik zal hem proberen te installeren op mijn eigen servers (windows en linux) en kijken waar hij de mist in gaat en mogelijk verhelpen.

Groeten,

leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.