Ga naar inhoud

website


Gast jwhbos

Aanbevolen berichten

Ik heb in MS Words een uitgebreide website gemaakt. Bewegende beelden en veel links. Nadat microsoft Explorer 8 heeft werkt de site niet goed meer bij veel anderen die hiermee werken. Vraag 1, is kan ik daar iets aan doen en vraag twee is kan ik de site omzetten naar een normale gebouwde website? Mijn site is www.boslooper.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Websites maken is nu niet mijn ding maar ik weet wel dat Word niet geschikt is om een deftige website te maken.

Trouwens in Firefox werkt er geen enkele link, de vlagjes bewegen ook niet en de hoofding staat onderaan de pagina.

Dit komt omdat Word tags in de code zet die firefox niet kent en dus negeert. Andere alternatieve browsers hebben misschien hetzelfde probleem.

Wat betreft de lay-out zit het wel goed.

Mijn advies: schaf je programma aan dat gemaakt is om websites mee te maken en herbegin vanaf nul.

Zeker nagaan of je site ook correct getoond wordt in andere browsers dan Internet Explorer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in een test met Internet Explorer 8 krijg ik geen aanvaardbaar beeld van je website. Mogelijk ligt dat aan mijn instellingen ? Maar heb je het met deze browser al geprobeerd te bekijken en met succes ?

Bovendien valt het me op dat er in de broncode heel vreemde onderdelen zijn weggeschreven (maar dat kan aan het samenstellen met Word liggen).

En kan alleen maar bevestigen wat Kweezie Wabbit al meldde : in Firefox zijn alle links onbruikbaar en staat de header onderaan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat de links niet werken is dat de website gewoon bestaat uit twee afbeeldingen. Klik maar eens met de rechtermuisknop op je linkermenu en kies voor afbeelding opslaan. Je ganse menu wordt dan als één afbeelding opgeslagen.

Je kan gewoon beter een andere programma gebruiken om je website te maken of hem zelf bouwen met html.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad inmiddels begrepen dat een website in Word niet de meest ideale is. Het alternatief is om de gehel site opnieuw te bouwen in HTML taal, maar die beheers ik niet. Ik hoopte op een antwoord dat deze site van Word op de een of andere manier over te zetten is naar een professionele site of aan te passen aan diverse browsers. Iedereen alvast bedankt voor het advies en ga kijken of ik het opnieuw kan opbouwen in een andere taal. Ik ben al eens begonnen in een cursus bouwen van een website. Daar was ik zover dat ik een blad met frames kon bouwen. Toen bleek dat deze niet meer gebruikt werd en ik opnieuw moest beginnen. Toen heb ik gekozen voor Word, was het makkelijkst op dat moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In word maak je een pagina zoals je wil dat ze er uit ziet en je slaat ze op als html om een webpagina te maken.

Deze manier noemen we wysiwyg (what you see is what you get) oftewel wat je ziet is wat je krijgt.

Hier staan enkele programma's die volgens hetzelfde principe werken maar die wel bedoeld zijn om websites te maken.

Voor de meer gevorderden staan hier nog andere programma's om websites te maken. Enige kennis van html is wel vereist.

Veel succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.