Ga naar inhoud

office en open office


wolfrider

Aanbevolen berichten

Wanneer ik exel of word open bij microsoft office krijg ik de melding "this copy is not genuine ".

Blijkbaar is de office op mijn laptop niet helemaal koosjer.

Kan ik open office installeren en naast de reeds aanwezige microsoft office gebruiken

of geven deze conflicten?

Kan ik reeds bestaande documenten in word en exel ( zit al heel wat werk in ) overzetten naar open office of deze ongewijzigd blijven gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op alle nieuwe laptop zit meestal een trial office en het is normaal dat het na 90 dagen niet werkt.

Is het pas nieuw dan kan je wel activeren in start / programma / office en daar moet ergens staan om te activeren.

Het is geen probleem om OpenOffice naast Office te installeren.

Ben je student dan kan je bij uw computerzaak voor lage prijs Office kopen.

Ofwel kan je bij uw computerzaak een oem versie kopen die ook vrij goedkoop is.

Je moet voor zoiets wel aandringen en let ook op welke versie er zijn en wat er in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is prima.

Wilt je office verwijderen dan kan je dat doen in configuratiescherm / programma en onderdelen (software bij XP)

Daarna nog even dit doen:

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over algemeen zal het geen probleem zijn als het niet te ingewikkeld is en dus eenvoudige werkblad en documenten.

Bij werkbladen gaat dat beter dan met documenten.

Maar in Word, Excel worden ook macro gebruikt en als je dat wilt lezen dan zal OpenOffice dat uitschakelen.

Om dat probleem te omzeilen hebben ze bepaald dat PDF de officiele taal is tussen alle werkbladen en documenten.

Dus kan je best als pdf opslaan zodat iedereen kan lezen.

Dat heeft te maken dat er tegenwoordig zoveel soorten office zijn.

Een oplossing voor u zou de gratis Office online 2010 te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.