Ga naar inhoud

trage start


sers

Aanbevolen berichten

Ik heb dit onderwerp al eens eerder aangekaart bij u.

Als ik mijn computer opstart duurt het minimaal 20 minuten voordat hij op snelheid is.

Het rare is dat dit slechts 1x per dag gebeurt. Dus als ik na de eerste opstart de computer weer uitzet dan gaat alles snel.

Nog raarder is dat het tijdstip precies 12 uur 's nachts is. M.a.w 's avonds om 22.00 uur start ik bv de computer voor de eerste keer op. dan duurt het 20 min. voordat hij op stoom is. Als ik hem dan om 0.10 uur (volgende dag) weer opstart dan duurt het weer 20 minuten.

Terwijl als ik hem daarna nog een keer opstart het weer snel gaat. Dus 1 x per 24 uur duurt het lang.

Ter info: Ik heb op jullie aanraden Avast en Malwarebyte's installed.

CCCleaner heb ik ook.

In principe is het allemaal niet zo erg omdat ik het weet en de computer ruim van tevoren start maar toch.

Ik denk niet dat het Avast ligt want jullie hadden eerst nog een ander antivirus program aanbevolen (de naam ben ik even kwijt) en daar ging het net zo.

Alvast bedankt voor uw hulp of ideas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee zeker niet. De vorige keer heb ik op aanraden van jullie wel iets moeten doen en met opstarten zie ik nu 1 of 2 seconden een zwart scherm met twee teksten maar dat gaat zo snel dat ik het niet kan lezen.

U zei toen ook dat dat zo gebeuren

---------- Post toegevoegd om 10:22 ---------- Vorige post was om 10:21 ----------

dus dat is goed volgens mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

U bedoelt natuurlijk. hoeveel CPU hij gebruikt met een TRAGE start. Dat kan ik nu niet doen omdat hij nu snel is.

Maar ik heb dat wel eens gedaan en het CPU kwam volgens mij niet boven de 35% en het geheugen ergens 650/700 van de 1978MB.

Verder>>als ik via config scherm een analyse doe voor de HS te defragmenteren zegt hij dat het niet nodig is.

Ik heb dat een week of 2 geleden al gedaan

---------- Post toegevoegd om 11:02 ---------- Vorige post was om 11:01 ----------

Ik heb er niet veel verstand van maar ik denk dat er ergens 1 maal per dag een proces wordt gestart wat gewoon zoveel tijd in beslag neemt maar wat het is weet ik echt niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle zekerheid die 35% is als hij bezig is met TRAAG opstarten.

Op dit moment bv is het niet hoger dan 2-5% en het geheugen 243 van de 1978 MB

Zoals gezegd>>hij is met dat opstarten ergens mee bezig

Het aantal prgramma in de startup is ook heel klein volgens mij: ctfmom.exe...avast5...Adobe reader speed launcher....sunjavaupdatesched....en site comwireless utility.

de rest heb ik op uitgeschakeld staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.