Ga naar inhoud

Windows7 64 bits


Lenniepennie

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb me net een nieuwe windows7 aangeschaft. bij de installatie kon ik kiezen tussen een x86 en een x64. ik was me nergens van bewust en heb 64 gekozen. Nu vraag ik me af, heeft 64 bit veel nadelen? werkt alle software op 64 of heb je voor sommige programma's een 32bit-OS nodig? ik heb wel gehoord dat 64bit stabieler draait, enkel als je genoeg geheugen hebt. klopt dat?

edit: blijkbaar heb ik op men c-schijf een map met 'Program Files (x86)' een gewone 'Program Files'. dus hij ondersteunt alle programma's..?

Ik heb een Acer met Intel quad core met 4gb ram.

Lennert

aangepast door Lenniepennie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lenniepennie

Je hebt het antwoord eigenlijk zelf al gegeven. Er worden 2 mappen gemaakt bij de installatie van Win7: Program Files (x86), voor de gewone 32 bits toepassingen en een map Program Files, daar komen de 64 bit toepassingen in (als die 64 bit ondersteunen).

Dus als je een programma installeert, zal die hoogstwaarschijnlijk in de map Program Files (x86) terechtkomen, omdat er nog niet veel programma's met 64bit ondersteuning zijn. Ondersteund het programma 64 bit, dan zet Windows 7 deze automatisch in de map Program Files, anders in de map Program Files (x86).

Voordat ik Windows 7 kocht vroeg ik me dit ook af. En wat blijkt... alle 32 bit toepassingen van vroeger werken perfect onder Windows 7. (bij mij althans)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo dat 64 bits stabieler is maar dat het vlugger opslaat.

Sommige programma worden installeert in 32 en 64 bits map.

Voor de meeste 32 bits programma is het geen probleem om te installeren in windows 7

Min-punt in 64 bits:

Je hebt internet explorer en internet explorer(64x)

Voor youtube kan je niet 64bits gebruiken en moet je 32bits nemen.

Dat is het meest idiote van windows 7 dat microsoft heeft uitgevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt niet zozeer aan microsoft dat IE 64 niet werkt met Flashplayer maar bij Macromedia.

Zij hebben nog steeds geen 64bit ondersteuning en daarom werkt geen enkele website die Flashplayer gebruikt in IE64.

Wat ik ook nog even wil melden is dat met een 64bit besturingssysteem meer geheugen kan gebruikt worden daar met een 32bit systeem slechts een maximum van +- 3.5Gb ondersteund en gebruikt word.

Dus de voordelen van 64bit wegen toch op tegenover een 32bit.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.