Ga naar inhoud

Zwart scherm bij opstarten


jeller

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een probleem op de vaste pc.

Als ik de pc opstart krijg ik het Packard Bell loge, daarna to configure... press shift+f10 en daarna zo een liggend streepje wat flikkert (waarna normaal het logo van windows xp zou moeten komen), MAAR hierna krijg ik een zwart scherm wat blijvend is.

Ook als ik de installatie-cd van xp er opnieuw insteekt vraagt hij of ik wil verdergaan met dvd, klik dan op een toest, hierna ook een zwart scherm.

Ook het toetsenbord loopt vast zodra het zwarte scherm er is.

Opstarten in veilige modus gaat ook al niet.

Ik heb al op veel forums gezocht, maar vindt nergens een oplossing.

Weten jullie hier raad mee?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is moeilijk te zeggen:

Mogelijkheid:

Videokaart werkt niet

Videokaart driver werkt niet goed.

Harddisk is aan het begeven.

Wat je misschien kan doen om te testen is met ubuntu

Brand de iso als image op cd of dvd

Start de computer op en zorgt dat de cdrom of dvdrom als eerst boot staat.

Kies voor live

Er wordt niks geinstalleerd.

Kies taal en dan toetsenbord

Je komt in windows achtige scherm als alles goed gaat.

Als het lukt dan zou ik meteen indien u de mogelijkheid hebt uw data redden door te kopieren en plakken op usb-stick of netwerk of wat dan ook.

Niet knippen en plakken !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas alles naar de externe harde schijf gecopieerd, dus de bestanfden zijn al in veiligheid gebracht.

De pc is ng maar 2 à 3 jaar oud en nooit intensief gebruikt. Staat gewoon dagelijks aan om een bestandje te type, msn-en en af en toe een spelleke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon een installatie-dvd voor windows xp.

Als ik op F12 duw dan komt er zo een tekstje op zwarte achtergrond, en daar blijft het bij.

ALs ik dan de dvd erin steek, dan opnieuw opstart en weer op F12 klik, dan krijg ik weer een tekst en dan opstarten met dvd, klik op een toets ...

Als ik dan op een toest klik loopt het toetsenbord weer vast, en blijft het scherm staan met die tekst op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je " druk op een toets als u de computer vanaf dc-rom wilt opstarten..." ziet, en je drukt op een toets, dan loopt het toetsenbord vast (dus je kan niks meer doen, wel blijft de numlock branden, maar je kan hem ook niet meer uitschakelen enzo) en het scherm bljft heel de tijd op druk op een toets als u de computer vanaf dc-rom wilt opstarten.. staan.

Dus opstarten vanaf de cd gaat ook niet! :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.