Ga naar inhoud

Server open zetten voor bezoekers van buiten het huis


Toyotex

Aanbevolen berichten

Hello again,

Ik zou graag af en toe eens iets laten draaien op mijn computer..

Bv: CSS server of Xampp server, enfin, iets in die aard..

Nu heb ik alleen het probleem als er mensen willen toegang krijgen tot deze server, moet ik dus Hamachi installeren en een netwerk via Hamachi maken, een heel shitgedoe om dus in de server te raken.. Maar anders lukt het niet..

Is het mogelijk van via 1 of andere instellingen de server toch open te zetten zodat mensen van buitenaf er toch in kunnen raken, zonder enige problemen en zonder gebruik te maken van VPN? of is dit alleen mogelijk met een vast IP adres?

Ik ken hier niet echt veel van, dus als 't stap voor stap zou kunnen zou het top zijn ;)

Alvast bedankt,

Toyotex

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is juist dat je IP nog steeds verandert volgens de instellingen van je provider.

De buitenwerld maakt verbinding met jouw server door een naam in te geven die dan vertaald wordt in jou ip adres.

Zowel bij OpenDns als bij DynDns moet je een stukje client software installeren op je pc of server en dit gaat die wijzigingen van IP onmiddellijk zien en doorgeven zodat de "vertaaltabel" wordt aangepast en de naam verwijst naar je nieuwe ip.

Voor de buitenwerld lijkt het dus of er niks veranderd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.