Ga naar inhoud

Hoe krijg ik mijn laptop online? Help!!!


Assebes

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Thuis heb ik een upc aansluiting en een pc die daarop is aangesloten.

Sinds gisteren heb ik een laptop. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ook mijn laptop online kan. Graag in gebruikelijke taal. Wat heb ik nodig, evt wat voor kabeltjes. Het liefst draadloos.

Alvast bedankt...Oh ja mijn laptop en pc zit allebei vista op.

Groetjes Astrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jean Pierre,

Ik heb een Aris modem. Die kreeg ik standaard van UPC.

En ik heb wel een oude router, maar daar heb ik geen code van. Type Router..E-Tech Wireless Router.

Nu is het zo dat ik graag draadloos wil, maar ik wil eigenlijk weten hoe ik dat moet doen en wat ik daarvor nodig heb.

Ik begrijp er niets van.

---------- Post toegevoegd om 11:17 ---------- Vorige post was om 11:13 ----------

Oh ja, de laptop is van HP . HP pavilion dv9700

---------- Post toegevoegd om 11:24 ---------- Vorige post was om 11:17 ----------

Volgens mij ging er iets mis...of ik heb iets verkeerds gedaan, dus nogmaals, mijn hp laptop is van HP Pavilion dv9700.

En ook heb ik een oude router, E-Tech Wireless Router. De modem van UPC is van Aris. Ik wil graag weten, wat heb ik nodig om de laptop draadloos te krijgen, en waar de stekkers in moeten en welke stekker ik daarvoor nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan best een draadloos router N type 300 Mbps kopen die geschikt is voor kabel.

Uw oude router kan je eventueel gebruiken maar gezien in Nederland de internet zeer snel is denk ik dat uw router herhaaldelijk zal uitvallen.

Best koopt je van een bekende merk zoals Belkin, Dlink, Linksys, Gear of Sitecom.

Hebt je een computerzaak bij u in de buurt met website ofwel een link waar je online kan kopen en dan zal ik u wel helpen met de keuze.

Nu hebt je heel waarschijnlijk uw computer aangesloten met netwerkkabel aan de modem.

Dat kabel moet je aansluiten op de vrije poort van de router.

Vanuit de modem dient je een nieuwe netwerkkabel te kopen en aansluiten op de aparte poort van de router.

Meestal is er bij aankoop van router een cd geleverd om uw router in te stellen maar je kan evengoed zelf instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.