Ga naar inhoud

Codec 55?


djdanvan

Aanbevolen berichten

:ciao: Beste Forumleden,

Ik heb mijn computer een beetje al te gretig opgekuist waardoor mijn opstart/afsluit en dergelijke geluiden niet meer hoorbaar zijn.

Mijn geluidskaart blijkt goed te werken en mijn Mediaplayer en andere players werken ook normaal. Ik heb iets van Codec 55 is nodig om de wawe geluiden te kunnen afspelen ergens vluchtig in een pop up venster tegen gekomen zou dit daar mee kunnen te maken hebben?

Of, hoe krijg ik deze weer aan de praat?

Kan er iemand mij helpen?

groeten djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraleer je gaat experimenteren, altijd een herstelpunt maken!

http://www.pc-helpforum.be/f206/hoe-maak-ik-een-herstelpunt-windows-27526/

Probeer deze driver eens van de Realtec website

UPDATE: link van Jean Pierre is misschien beter! Eerst die van Jean-Pierre proberen, als dat lukt, dan ok,

anders dit proberen? (na herstart van link van Jean-Pierre)

Realtek

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Wouterskurtt,

Dit doe ik maar om alle eventuele achterblijvende Spy en andere Ware heb ik eerst alle controles uitgeschakeld en opnieuw opgestart en dan de Systeem partitie weer ingeschakeld vandaar geen vroegere datums in systeem hertsel.

Maar ik installeer eerst eens opnieuw de audio driver zoals Jean-Pierre ook vermeld

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je gekeken bij configuratiescherm / geluiden

Bij tab geluid kan je bepalen welke geluiden er moet vertonen bij bij bepaalde handeling.

Ja, stegisoft, dat had ik gedaan maar tevergeefs.

Maar het probleem is opgelost. Ik heb de audio drivers (die mee waren op CD met het toestel bij aankoop) tot tweemaal toe opnieuw geistalleerd maar ook tevergeefs. Dan maar de nieuwste drivers afgehaald bij HP en dan was het meteen raak. En heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om alle drivers meteen te vernieuwen.

Alles werk nu Prima.

Aan allen dank voor de geboden hulp.

PS,

Was wel een toestel van zes jaar oud.

groeten djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.