Ga naar inhoud

Melding bij vlug sluiten en starten van firefox: "Firefox is al actief ..."


Kurtt

Aanbevolen berichten

Als ik firefox afsluit, en dan meteen terug opstart krijg ik altijd deze melding

post-484-1417704144,8152_thumb.jpg

Vroeger kreeg ik dit scherm af en toe als ik vlug firefox afsluitte en direct terug opstartte . Maar nu krijg ik het constant als ik vlug firefox afsluit en direct start. Als ik er een halve minuut tussenlaat, tussen het opnieuw starten van firefox, dan krijg ik het bericht niet meer.

Ik denk dat het iets met een onlangse update te maken heeft van firefox? (is nu 3.6.10)

Het probleem kan wel verholpen worden door in taakbeheer het proces Firefox.exe af te sluiten. Maar dit moet ik nu steeds doen als ik firefox afsluit en opnieuw opstart.

Hebben jullie daar ook problemen mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr Question: Bedankt voor je antwoord. Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft!

Wat ook altijd helpt, is naar taakbeheer gaan en het proces firefox.exe sluiten. En dan firefox starten. Dan lukt het altijd.

Maar als je dat steeds zo moet doen (proces sluiten in firefox) dat wordt op den duur ook lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr Question: Ik denk niet dat het ligt aan de nieuwe update van Firefox, want ik heb nu ook Firefox 3.6.10 gedownload, en het probleem is verdwenen!

Probleem lijkt dus van de baan. Geen venstertje meer gekregen met die melding.

Dit is wat gedaan heb:

1. Kopie van mijn bladwijzers gemaakt in firefox (Bladwijzers/Bladwijzers ordenen/Importeren en reservekopie maken/Reservekopie maken)

2. Firefox verwijderd (bij de verwijdering vraagt hij of hij alles mag verwijderen inclusief bladwijzers en profielen, zet dan een vinkje voor "ja", want we hebben toch een kopie van de bladwijzers)

3. CCleaner gedraait en vooral registerfouten laten oplossen

4. Herstart pc

- firefox installeren.

- Bladwijzers terug importeren van de reservekopie ---> Bladwijzers/Bladwijzers ordenen/Importeren en reservekopie maken/Herstellen/Bestand kiezen.. (en selecteer dan je .json bestand waarvan je een kopie hebt gemaakt op je bureaublad in stap 1)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jullie hier beschrijven is een normaal fenomeen als je een toepassing afsluit en direkt weer opstart.

Bij afsluiten verdwijnt het venster (de grafische interface) onmiddellijk maar windows moet dan nog het process stoppen en het geheugen weer vrijgeven.

Als je weer opstart voordat windows het proces en het geheugen heeft opgeruimd, kan je dus deze foutmelding krijgen.

Niet alle programma's geven hiervoor een foutmelding maar firefox dus wel :-)

Dit heeft niks te maken met fouten of bugs in het programma en een nieuwe versie zal hiervoor dus geen oplossing bieden.

Het hangt allemaal af van de snelheid waarmee windows het process en het geheugen opruimt en daar kan je jammer genoeg niets aan veranderen.

Je kan alleen zorgen dat je windows altijd in optimale conditie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.