Ga naar inhoud

Tijdelijke systeem lockup


SigSauer

Aanbevolen berichten

Ja ook ik heb wel is een vraag over hardware geloof het of niet. :D

Ik heb op dit moment 2 Ecogreens(F2 1,5TB en F3 2TB) in mijn systeem zitten opzich presteren ze goed maar ze zorgen wel voor aardig wat irritaties af en toe.

Het probleem, kennelijk gaan deze schijven uit hun eigen in slaap naar een bepaalde tijd als ze niet gebruikt worden nou heb ik daar geen problemen mee opzich.

Maar dit heeft ook een negatief effect op de werkbaarheid van mijn systeem, want iedere keer als een van deze schijven uit slaapstand komt dan is mijn systeem onbruikbaar want alles slaat voor zo'n 10 tot 20 seconden vast wat mij niet de bedoeling lijkt.

Ik heb elke vorm van spaarstanden zover ik ken en kan uitgeschakeld.

Wat ik heb en draai:

Besturingssysteem: Windows 7 Professional x64

Moederbord: Asrock A785GMH/128M

Processor: AMD Athlon II X3 440 3.0GHz

Geheugen: 4x 1GB 800MHz DDR2 (Op het moment maar 2GB)

Grafische Kaart: Palit GTX460 Sonic Platinum 1GB

Harde Schijf: Samsung SpinPoint F4 320GB(Windows en Games)

Harde Schijf: Samsung SpinPoint F2EG 1.5TB(Data)

Harde Schijf: Samsung SpinPoint F3EG 2TB(Data)

Voeding: OCZ StealthXStream 600W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heeft F4 een groter leessnelheid dan de andere?

Dan zou het kunnen dat de snelheid van F4 automatisch wordt aangepast aan de andere doch dit is mij niet bekend.

Bij IDE is dat wel het geval.

Wel vind ik vreemd dat windows wel een probleem geeft.

Dan zou ik eens kijken bij configuratiescherm / systeembeheer / computerbeheer / opslag / Schijfbeheer of daar iets gemeldt wordt.

Probeer ook eens de herstelpunt uit te schakelen bij de twee andere harddisk. Je kan daarna nog altijd terug inschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.