Ga naar inhoud

PC voor videobewerken


VDT

Aanbevolen berichten

De titel zegt het al; ik ben op zoek naar een geschikte pc om clips, opgenomen met een Panasonic SD700 (AVCHD, 1080/50P, 28Mbps), vloeiend te kunnen bewerken.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Videobewerken en "normaal" gebruik, Office, Internet.
  2. Wat is mijn budget ? - Eigenlijk niet meer dan 1500 euro, totaal.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Mag samensteling zijn.
  4. Ga ik overklokken ? - Tenzij het een simpele druk op een knop is, niet.
  5. Ga ik later upgraden ? - Waarschijnlijk niet.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Tja, om een beetje mee te gaan met de tijd wijs ik niet alles af, USB-3 kan volgens mij wel handig zijn.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Nee.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Ja, en gezien de hoeveelheid RAM die ik denk nodig te hebben, meer dan 4 Gb, denk ik aan Windows 7 Pro.
  9. Ga ik zelf installeren ? -Zou zelf moeten lukken.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Het moet functioneel zijn, ga er niet de hele dag naar zitten kijken ;-)
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee, alles is verder aanwezig.
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Een stille pc zou fijn zijn maar dan denk ik niet aan waterkoeling of andere dure oplossingen. En de pc moet of de GTX470 of eventueel de GTX480 bevatten (ivm Adobe PPR CS5).

Ik heb zelf deze gevonden, die lijkt me niet verkeerd maar dan ipv de ATI de GTX470:

CompuSTUNT, goedkope computers voor iedereen!

Is dit iets?

Maar ik laat me verrassen. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou ik heb er een voor je samengesteld, hiermee zit je net op de 1400 euro.

Azerty

Behuizing: Fractal Design Define R3 Zwart(Extreem stille kast met goede geluidsdemping)

Voeding: Cooler Master GX 650

Moederbord: Gigabyte GA-P55A-UD3(Heeft SATA600 en USB3)

Processor: Intel Core i7 870 2.93GHz

Koeler: Prolimatech Megahalems rev.B met 2x Be Quiet Silent Wings Pure 120mm(18,5dB dus zeer stil)

Geheugen: 8GB Corsair XMS3 DDR3 1333MHz

Videokaart: Palit GTX460 Sonic Platinum(Even snel als de GTX470 en HD5850)

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F4 320GB(Systeem schijf)

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 1TB

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 1TB

Optisch station: LG iHAS 124 DVD Brander

OS: Windows 7 Professional x64

Assemblage en 1 jaar garantie

aangepast door SigSauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi SigSauer,

Allereerst bedankt voor de snelle reactie!

Het ziet er erg goed uit, heb nog wel een paar vraagjes/opmerkingen.

Is de i7-875 voor de extra 45 euro niet een toch wat snellere en (simpele) overklokbare processor?

Verder heb ik de LG Blu-Ray brander toegevoegd (100,-), was ik vergeten te vermelden.

En heb ik ipv de GTX460 toch voor de GTX470 gekozen omdat deze door Adobe gecertificeerd is, die van ASUS van 260 euro (er zijn er zoveel van de 470, maakt dat nog veel uit??).

Omdat ik nog HDD heb, heb ik de twee 1TB drives verwijderd.

Ik kom dan op 1457 euro.

Ziet het er zo nog steeds goed uit in jouw ogen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die is simpeler overclockbaar maar dit moet nog steeds in de bios gebeuren of als er overclock software wordt meegeleverd.

Het enige verschil is de multiplier die niet op slot staat maar het systeem is snel genoeg, dus overclocken hoeft niet eens.

Maar zelfs met de i7 870 icm het 1333MHz geheugen kun je nog een stukje overclocken.

Nou ja certified of niet de GTX460 is technisch gezien hetzelfde als de GTX470/480. Het enige verschil is dat er delen van de chip zijn uitgeschakeld.

Of het qua merk iets uit maakt, ik denk zelf van wel je zou is een aantal reviews kunnen opzoeken, je wou een stil systeem dus dan zou ik de stilste kaart kiezen.

Maargoed verders ziet het er wel goed uit ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de GTX 470 zal net zo compatibel zijn als de GTX 460. In Adobe-programma's is er geen verschil. De momenteel stilste GTX 460 op de markt is deze licht-overgeklokte kaart van Gigabyte. Dit is de lichtste variant van de 460, met 768 MB aan geheugen. Aangezien je niet gaat gamen ga je geen verschil merken tussen 768 & 1024 MB.

aangepast door superjona
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga inderdaad niet gamen maar volgens dit artikel heb je wel meer dan 896 MB nodig om de MPE in Adobe CS5 aan de gang te krijgen: Adobe Premiere CS5 Video Cards with CUDA Acceleration Mercury Playback Hack Mod Tip Unlock

Zou ik dan van Gigabyte de 1Gb versie van de door jouw voorgestelde kaart kunnen gebruiken?

aangepast door VDT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht ik dat ik eruit was, las ik op het Adobe forum dat (blijkbaar) een X58 gebaseerd moederbord een grotere bandbreedte heeft dan een P55 gebaseerd bord, 29 MB/s tegen 17 Mb/s. Dat verschil lijkt me idd groot.

Op basis daarvan heb ik, uitgaande van wat SigSauer voorstelde bij Azerty een nieuwe pc samengesteld.

Wellicht dat iemand dit zou willen checken op rara combinaties?

Ik ga er vanuit dat een i7-950 zowat dezelfde prestaties neerzet als een i7-875?

Alvast bedankt!

Azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep de 950 kan je op hetzelfde niveau zetten als de 875.

Je link klopt echter niet. Je moet rechtsboven aan in het winkelmandje rechtsklikken op de link van 'directe link' en daar de koppelingslocatie van kopieren en hier plakken.

Je moet wel zien dat je dus ook een X58 moederbord neemt. Gigabyte en ASUS hebben daar redelijke MB'tjes voor. Een moederbord gaat echter wel direct 200 euro kosten met USB3.0 er bij. De X58 chipset is immers geen goedkope.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.