Ga naar inhoud

XP installatie stopt; /windows/system32/l_intl.nls ontbreekt/is beschadigd?


Sonaya

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik wilde net de pc van mijn oude pa herinstalleren. Eerst dus geformatteerd en daarna start de instal van XP automatisch. Op een gegeven moment stopt ie met de install en staat er: "Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: /windows/system32/l_intl.nls .

U kunt proberen dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden."

Ik gebruik een kopie, daar heb ik 2 verschillende van. Bij beide cd's gebeurt hetzelfde. Ik kan dus helemaal niks meer met die pc, weet niet meer wat ik moet doen als ik al niet eens de instal af kan maken.

Ik heb al zitten googelen, maar word er niet wijzer van. Op 1 Engelse website las ik dat iemand ook dat probleem had, bijna alle onderdelen in de pc had vervangen alleen de dvd-drive niet. Die bleek later dus het probleem te zijn. Zou dit bij mij ook een logische verklaring kunnen zijn?

Ik heb enige ervaring met pc's zoals installeren, kleine probleempjes oplossen, harde schijven, geheugen, branders inbouwen, draadloze PCI-card monteren/installeren, etc.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, die pc moet ik nl. morgenavond terugbrengen sad2.gif .

Grtz Sonaya

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Weet ik niet. Het formatteren duurde al erg lang, bleef lang hangen op 86%. Ben toen weggelopen en toen ik terugkwam, zag ik die melding staan van die missende file. Toen had ie dus al geformatteerd (ntfs).

Daarna andere installatie-cd erin gedaan, zelfde procedure/probleem.

Grtz Sonaya

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is iets anders.

Mogelijk is de harddisk niet goed.

Formateren in windows XP mag maximaal 1 minuut duren bij full en per 5 GB harddisk

Probeer onderstaande:

Download dit:

Browse GParted Files on SourceForge.net

Brand deze iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data indien nodig

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Verwijdert alle partitie’s met de rechtermuisknop.

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NTFS

Je kan beste op de blauwe balk met de muis de grootte aangeven door van rechts naar links te schuiven en dan worden de 3 vakken automatisch ingevuld.

Wilt je nog een partitie dan klik je weer op nieuw en ext kiezen en klik OK

Klik nu op nieuw en kies voor logical en NTFS

Weer op de blauwe balk de grootte geven.

Zo kan je partitie bij maken en kies dan wel voor logical.

Klik dan op apply.

Wilt je de tweede harddisk ook doen dan is het precies hetzelfde.

Daarna XP installeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee, die format duurde echt wel een uur ofzo, vond ik al zo raar. Het is wel een oude pc (P3) maar ja, ook al zo vaak een herinstallatie op oude pc's gedaan zonder problemen.

Alle data staat al op usb.

Bios staat denk ik al goed, want die xp-cd startte ook, zonder wijziging in bios.

Heb maar 1 harddisk (en maak maar 1 partitie anders snapt m'n pa het niet).

Doe download is al een ISO toch? Hoef dus niet te unzippen? Maar gewoon zo als ISO branden?

Als ik de gehele procedure doorlopen heb en nadat ik op Apply heb geklikt, kan dan de pc uit, XP-cd erin?

Misschien zie ik alles vanzelf wel en spreekt het voor zich als ik met die download bezig ben, maar toch maar voor de zekerheid van te voren vragen :)

Grtz Sonaya

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap er niks van. Programma gestart, bovenste optie kiezen neem ik aan, dan gaat ie van alles doen en dan vragen stellen over mijn keyboard...huh?

Maar toch kwam ik bij die schijven en heb ik formatteren gekozen, was in 5 seconden gebeurd, klopt dit wel?

aangepast door Sonaya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net ook een andere xp versie gebrand, blijkt ie weer niet bootable te zijn (op andere pc getest). Snap ik niet, want de download is populair. Ook staat de bootvolgorde goed.

Maar die format was denk ik zo snel omdat ie gisteren ook al geformat was, toen het zo lang duurde weet je wel?

---------- Post toegevoegd om 13:28 ---------- Vorige post was om 13:26 ----------

Heb nl nog een andere oude pc die ik aan mijn pa wil geven, maar die moet ook geformat worden en opnieuw xp erop. Dan kan ie daar voorlopig mee vooruit. Maar ja, is die cd weer niet bootable. Het zit niet mee hoor :(

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.