Ga naar inhoud

XP installatie stopt; /windows/system32/l_intl.nls ontbreekt/is beschadigd?


Sonaya

Aanbevolen berichten

Mogelijk is de iso niet goed ofwel hebt je niet als iso image gebrandt.

Als de cd niet bootable is kan je niet installeren.

Maar misschien is het een oude versie van XP en dan moet je diskette gebruiken om te installeren.

Als er geen WIN51IP.SP1 of 2 of 3 staat in de root van de cd dan hebt je een oude versie.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee, het is geen oude versie van XP.

Maar er is nog een 2e en 3e probleem bijgekomen; Ik heb dus GParted Files uitgevoerd. Hierna weer geprobeerd XP te installeren, krijg ik steeds de melding BOOTMSR is missing. Met alle XP-cd's die ik weer heb geprobeerd hetzelfde probleem.

Ik snap er werkelijk niks meer van en weet niet wat te doen.

Het 3e probleem is dat mijn pa me net belde en vroeg waar al zijn mailtjes zijn...Oh oh.... Wist niet dat ie Outlook gebruikte en heb daar geen backup van gemaakt. Drama, want hij had heel veel hele belangrijke mails bewaard. Alle onzindingen voor de zekerheid gebackupped, maar door alle haast niet aan Outlook gedacht...sh*t!

Dus ik ben op zoek gegaan naar een data recovery-tool. Maar ik kan dus niks, aangezien hij niks boot.

Zou het een oplossing zijn de HD van mijn pa's pc in mijn pc te zetten en dan via mijn pc een aantal progjes er overheen te laten gaan o.i.d.?

Heb ook hier gekeken: Bootdisk.Com Popular Files maar word er echt niet wijs uit. Heb hun webmaster al gemaild, maar ben bang dat ik geen antwoord ga krijgen.

Ik moet natuurlijk geen prog gebruiken die de format nog eens extra goed uitvoert bijvoorbeeld, want dan vind ik die Outlookdata nooit meer terug.

Hoop op een oplossing :hmmmm: , slapeloze nachten en een heel verdrietige pa....

Grtz Sonaya

aangepast door Sonaya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat heb ik toch al gedaan? Hij gaf een lege partitie weer (gebruik ook altijd maar 1 partitie bij install van anderen).

Edit; goh, ik heb nu zoveel tips gelezen over allerlei progs, tools etc. dat ik helemaal de kluts kwijt ben. Heb ook giga weinig tijd, wat een drama en slaap tekort.

Want nu vraag ik me af of ik met Gparted alleen heb geformateerd, of ook een nieuwe partitie heb aangemaakt??!! Zal toch haast wel, heb gewoon de opdrachten uitgevoerd en dan zal ik ook wel een partitie hebben aangemaakt. Pff...

Kan het wel overnieuw uitvoeren maar loop ik dan niet het risico dat ik juist die data niet meer kan terugvinden?

Kan ik die HD niet beter in mijn pc doen en daar overheen die recoverytool, voordat ik echt alles kwijt ben?

aangepast door Sonaya
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan het misschien iets anders zijn.

Start de computer op en dan cd van XP erin

Zodra alle file naar de harddisk staat zal XP voor de eerste keer weer opstarten.

Ga dan naar de bios en ga naar tab boot en kies harddisk als eerste boot.

Druk op F10 en op Yes of ja klikken en computer start weer op en windows zal dan verder installeren.

Nota: als je vroeger een verborgen back-up bestand partitie niet had verwijdert dan krijgt je altijd probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ervaring met Recuva? Zelf ooit 1x gebruikt maar helaas zonder resultaat.

Ik heb 2 progjes; File Scavenger van Quetek.com en Herstel uw bestanden van Easycomputing. Ervaring mee? Welk prog raad jij (of anderen) aan?

Moet ik nog wat speciaals doen met die HD van pa (op slave zetten o.i.d.) of gewoon in mijn pc zetten en that's it?

Om dan maar gelijk even verder te gaan; kan ik dan niet via mijn pc die HD fixen en XP erop zetten (als die HD nog in mijn pc zit)?

Grtz Sonaya

Link naar reactie
Delen op andere sites

De progjes die jij opgeeft, ken ik niet. Ik heb Recuva reeds met succes gebruikt. Recuva zou zelfs bestanden terughalen van een geformatteerde schijf en dat doen lang niet alle herstelprogramma's.

Ik kan niet zo uit het hoofd zeggen wat je waar moet instellen bij recuva en ik heb hier op het werk ook geen recuva bij de hand.

Zodra ik thuis ben en even tijd heb, al ik je richtlijnen geven voor het gebruik van recuva.

Je kan ondertussen al een van je eigen progjes uitproberen en laten weten wat het resultaat is.

Als het een ide schijf is zet je hem best wel op slave al sje hem inbouwt.

Om windows er op te installeren stop je de schijf best weer in zijn eigen pc. Kwestie van de autodetectie van de hardware drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu de hd van m'n pa in een win7-pc gehangen. Ben nu met 3 progjes bezig om die gedelete files terug te vinden...heb weinig hoop. Duurt wel lang zeg, pfffff. Beter naar bed en dan is het morgen hopelijk klaar :).

Maar Recuva geeft aan dat ie 2 dagen bezig zal zijn...da's wel errug lang he?!

Stel dat ik XP straks (na de recovery natuurlijk), via mijn pc, installeer op die HD van m'n pa. Zou dat lukken? Of blijft ie dan ini.nls en bootmgr missen? Of heeft hij deze 2 files niet nodig omdat ie via mijn pc gaat installeren? Weet niet hoe dit in elkaar zit hoor,misschien zeg ik wel iets heel onnozels...

Kan misschien ook zo zijn dat de install lukt, maar zodra de HD "op zichzelf moet werken" de hele opstart van xp weer misgaat door die missing files?

Kan je zulke files niet op de 1 of andere manier terug zetten op die hd?

EDIT: ik krijg nu een windowsmelding:

post-22355-1417704172,6956_thumb.jpg

Er is dus wel degelijk iets mis met die HD. Ik dacht, ik kopieer voor de zekerheid die hele schijf wel even naar mijn eigen C:schijf, maar dan krijg ik de melding dat ik niet gemachtigd ben deze bewerking uit te voeren, alleen Administrators zeg maar. Maar ik ben de Administrator op deze pc. Snap er niks van.

Grtz

aangepast door Sonaya
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.