Ga naar inhoud

Hotfix Backup Remover


Jaguar

Aanbevolen berichten

Wegens Schijfruimtegebrek raadde men mij aan om :

xp_remove_hotfix_backup te gebruiken , nu is m'n vraag :

Kan ik al wat hij vindt laten verwijderen want hij verwijdert ook de registervermeldingen? (zie bijlagen) of is het beter die backups zelf te verwijderen of te verplaatsen uit de map C:/Windows/$hf_mig$ ??

post-2537-1417704177,495_thumb.jpg

Bedankt

post-2537-1417704177,4412_thumb.jpg

post-2537-1417704177,4615_thumb.jpg

post-2537-1417704177,4786_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat zoiets gebruikt moet je goed nadenken.

Verwijdert de de bestanden die aanwezig is in c:\windows\ in blauwe kleur dan kan je indien je in probleem komt ook niet herstellen of programma verwijderen.

Doch als alles goed werkt dan je de fix gebruiken.

Je kan beter dit doen:

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen

Computer opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad ruimt Ccleaner geen bestanden die nodig zijn voor de goede werking.

In principe kan je nog verder doen met 3 Gb.

Hebt je nog andere partitie en dan kan ik u een tip geven om toch meer ruimte te hebben zonder de Hotfix te gebruiken.

Zelf heb ik 1 Gb van 10 Gb over en dat is ruim voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog XP had, gebruikte ik deze tool ook.

Ik heb er nooit probelemen mee gehad.

Deze tool gaat de installatiebestanden en de de-installatie informatie verwijderen alsook de registersleutels voor het de-installeren.

Het gevolg van de opruimactie is dat je de hotfixes en patches niet meer kan verwijderen.

Als je systeem goed werkt met alle hotfixes en patches geinstalleerd, is er geen reden om ze weer te verwijderen.

Na het uitvoeren van deze tool, kan je nog CCleaner laten lopen om zeker het register proper te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi stegisoft , wat bedoel je met :

Hebt je nog andere partitie en dan kan ik u een tip geven om toch meer ruimte te hebben zonder de Hotfix te gebruiken.

En ja ik heb ook nog mijn D daarop staat alles wat van mij is maar op m'n C staan al de programma's.

Mijn HD is 80GB groot en bij de installatie van de pc had ik gevraagd van 50 voor C en 30 voor D te partioneren maar ze hebben dat juist omgedraaid en nu na +/- 4 jaar heb ik dus op C nog een 3 en op D nog 25 over.

Mijn herstelpunten heb ik ook al veel verwijderd met CCleaner op een 5 tal na.

Dus als u een tip hebt om meer ruimte te creëren laat het dan maar weten.

---------- Post toegevoegd om 19:01 ---------- Vorige post was om 18:59 ----------

Toen ik nog XP had, gebruikte ik deze tool ook.

Ik heb er nooit probelemen mee gehad.

Deze tool gaat de installatiebestanden en de de-installatie informatie verwijderen alsook de registersleutels voor het de-installeren.

Het gevolg van de opruimactie is dat je de hotfixes en patches niet meer kan verwijderen.

Als je systeem goed werkt met alle hotfixes en patches geinstalleerd, is er geen reden om ze weer te verwijderen.

Na het uitvoeren van deze tool, kan je nog CCleaner laten lopen om zeker het register proper te hebben.

Bedankt, maar ga eerst even afwachten wat stegisoft me aanraadt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om meer schijfruimte ge hebben kan je dit doen:

Klik op Deze Computer met de rechtermuis op eigenschappen.

Klik op geavanceerd

Klik op presatie / instellingen

Klik op Geavanceerd

Klik onderaan bij Virtueel geheugen op Wijzigen.

Klik op D:

Klik dan op Aangepaste grootte

Geeft bingingrootte 1500 MB

Maximaal grootte kan uw aanpassen tot 4.000 MB

Klik op instellen.

Klik nu op C:

Klik nu op geen wisselbestand.

Klik op instellen.

Nu hebt je meer ruimte in de C: schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.