Ga naar inhoud

Gast michel50

Aanbevolen berichten

Je moet de computer opstarten en dan DEL of F1 of F2 blijven klikken en dan komt je in de bios.

Daar ziet je tab boot

Met + of - of bij sommige zelfs F6 kan je zodanig zetten dat de dvdrom als eerste boot staat.

Dan kan je de boottable starten als de computer opstart.

Bij sommige zoals windows zietje dat setup.......klik op toets en dan moet je op toets klikken.

Als windows opnieuw opstart mag je dan niet meer op toets klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het verkeerd gevraagd,ik wou vragen of je via die UBCD4WIN jz pc kan opstarten terwijl je geen windows erop staan hebt? het is zo dat mijn oude pc het begaf na een format te doen voor xp, nu zie ik alleen nog een zwart scherm voor me niks meer niks minder .... enfin ik dacht daarom is via die UBCD4WIN de zaak terug aan de praat te krijgen?

iemand die uitleg kan geven aub?

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe kan je UBCD4WIN zonder windows opstarten.

Maar je kan bepaalde dingen mee doen maar volgens cache beperking van de pc.

Je kan virusscanner laten draaien enz.

Maar je dat ook net zo goed of zelfs beter doen met bijvoorbeeld Ubuntu live cd

Zoiets ziet er uit als een windows desktop.

Het nadeel ervan is dat je enkel Linux programma kan starten.

In dit geval gewoon iso image branden op cd of dvd

Kies live zonder installatie

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, had ik geprobeerd maar kreeg een hele hoop informatie op mijn scherm in dos, iets met caldera blabla enzoverder maar kon er niks van maken dus heb ik die UBUNTU vazn Linux geinstalleerd,en trouwen die vorige HD was stuk daarom macheerde er niks meer met opstarten en heb een andere erin gezet en hopsakee vanaf daar kon ik formateren en UBUNTU erop zetten,nu nog de geschikte netwerk adapter zoeken voor dit progje .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.