Ga naar inhoud

welke netwerk adapter moet ik gebruiken


Gast michel50

Aanbevolen berichten

hoi ik ben opzoek naar de juiste draadloze netwerk adapter voor ubuntu van linux,weet iemand misschien welke want ik heb hier een draadloze netwerk adapter liggen van D-Link wda 125,maar die ondersteunt linux niet :hmmmm:?

of kan je misschien iets in je ubuntu doen zodat die wel werkt?

:embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb de laatste nieuwe versie van ubuntu gedownload van de website van ubuntu de v10.04 LTS, ja heb ik maar ik kan er niets van maken wat je ermee moet doen met al die instellingen,is kompleet anders dan windows 7 he ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb me rot gezocht achter een oplossing en een hele hoop geprobeerd om die netwerk adapter aan de praat te krijgen maar niks werkt er, kan er nog kop of staart aan krijgen, geef me liever dan windows dan ..... :-/

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat maar zitten ,kan met dit ook niks aanvangen, begrijp er geen barst van heel dat gedoe,ik zoek gewoon een exe om de boel ingang te krijgen en dat vind je nergens niet!

ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan misschien ndiswrapper gebruiken. Hier mee installeer je de windowsdrivers in ubuntu.

Installeer het programma via de terminal:

sudo apt-get install ndisgtk

Nu heb ik weinig tijd, maar misschien kan ik morgen een korte uitleg geven over het gebruik van het programma. Tenzij je er zelf aan uit geraakt natuurlijk ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ale we zullen is zien straks of dit werkt want ik ben de moed al verloren om er nog mee verder te gaan ... thanks voor je berichtje jurgen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.