Ga naar inhoud

Aanschaf componenten €350/400,-


Aanbevolen berichten

Voor de komende maand wil ik een aantal componenten gaan aanschaffen en ik zou graag jullie mening en/of suggesties willen horen.

Ik heb niet echt een budget maar ik zou het wel onder de 400 euro willen houden.

Wat ik zoek:

De kast moet redelijk stil en klein zijn(In de hoogte). Ik zoek geen kasten met roostertjes en lichtjes.

Een flinke CPU koeler, waar ik flink wat koeling aan kan hangen(letterlijk).

De componenten die ik gekozen heb:

Lian Li Pc A05nb Minitowermodel Atx Geen Voeding Zwart Usb Audio :: Azerty

Lian Li C 02b Bezelkit Voor Opslag Van Cd Rom Zwart :: Azerty

Lian Li Cr 36b Kaartlezer 3 5 Cf I Cf Ii Geheugenplaat Ms Pro Microdrive Mmc Sd Sm Ms Duo Xd Ms Pro Duo Minisd :: Azerty

Lian Li Pci Cooling Kit Bs 03 Pci Koeler :: Azerty

Silverstone Clearcmos Selectieschakelaar Voor Systeem Bios Rood :: Azerty

Thermalright Ifx 14 Koeler Voor Processor Socket 775 Socket Am2 Koper :: Azerty

Be Quiet Silent Wings Usc Case Fan Ventilatoreenheid Koper 120 Mm :: Azerty (3x)

Be Quiet Noise Absorber Kit Universal Midi Geluidsisolatiepakket Voor Systeem :: Azerty

(Ik heb hier wel mijn twijfels over of dit echt werkt, weet iemand hier wat meer van of misschien iets beters weet)

Asrock Usb 3 0 Card Usb Adapter Pci Express X1 Superspeed Usb 2 Poorten :: Azerty

Ocz Vertex 2 Series Vast Station 60 Gb Intern 2 5 Sata 300 :: Azerty

(Ik zit nog te dubben of ik de 40 of 60Gb versie pak)

Sharkoon Fanfilter Ventilator Filter Aluminium 120mm :: Azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil je gaan overklokken? of doe je het al? omdat je die silverstone clearcmos ook wilt halen.

wat voor een moederbord grootte heb je en wat voor een socket op de processor, gewoon voor de zekerheid dat je niet per ongeluk een verkeerde kast koopt waar het moederbord niet (goed) inpast met de rest of dat de koeler niet op de processor past.

het zou kunnen dat die be quiet noise kit wel werkt (kijk maar naar een opneem studio van muziek die zullen ze ook vast met zoiets in de hoekjes hebben gedaan) maar 100% zeker ben ik niet. je kunt eerst een tijdje zonder proberen en later met en als je het verschil kunt vast leggen dan kun je vast geld terug krijgen ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ga inderdaad overclocken, dus vandaar dat ik die clear cmos schakelaar er bij koop. De clear cmos jumper en batterij zitten recht onder mijn videokaart dus daar kan ik niet goed bij vandaar dat ik deze simpele oplossing gebruik.

Ik gebruik nu een Asrock A785GMH/128M mATX moederbord(AM2+), ik heb deze zelfde koeler al eens gehad een aantal jaren geleden. Die had ik toen voor mijn Athlon64 6000+ waar ik toch flink wat overclock prestaties mee haalde en zeer koel was.

Nou ja wat betreft de geluidsdemping materiaal, ik zal even afwachten of er iemand wat meer van weet. Het zal er in ieders geval nooit slechter op worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die kast gaat niet werken omdat de voeding recht naast de processor koeler zit, wat dus wil zeggen dat de processor koeler niet heel hoog kan zijn.

Overigens ondersteund die kast die ik geselecteerd heb gewoon mATX het is gewoon een algemeen formaat en volgens een reeks andere websites waaronder die van lian-li.

Lian Li PC-A05N Zwart prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een pluspunt is dat de voeding onderaan is wat volgens mij het voordeel is van minder vuil in de kast.

Althans dat denk ik. In ieder geval heb ik ook een Lian Li kast gekocht maar dan groter formaat en daar zit de voeding ook onderaan.

Volgens mij heeft geluid absorptie materiaal enkel zin bij dunne materiaal van de kast.

Maar bij Lian Li worden de kasten in allimuium gemaakt doch van dikkere formaat.

Volgens mijn logische redenering zou een groter kast veel meer echo geven dan een kleine kast.

Dus denk ik dat in uw geval geen nut is om geluid absorptie materiaal te kopen.

aangepast door kape
lettertype
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die kast gaat niet werken omdat de voeding recht naast de processor koeler zit, wat dus wil zeggen dat de processor koeler niet heel hoog kan zijn.

Overigens ondersteund die kast die ik geselecteerd heb gewoon mATX het is gewoon een algemeen formaat en volgens een reeks andere websites waaronder die van lian-li.

Lian Li PC-A05N Zwart prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

ok sorry dat wist ik niet :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.