Ga naar inhoud

PC schakeld zichzelf uit na activeren webcam


Wouterl

Aanbevolen berichten

misschien trekt de webcam te veel ampères en kan je voeding het niet aan.

maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk :mrgreen:

wat zijn de precieze pc specificaties? ( + de voeding specificaties (zeer belangrijk))

dan kunnen wij eens kijken of de voeding voldoet om de pc te kunnen laten draaien zonder uitvallen.

komt er toch als oplossing dat de voeding te lage ampères levert dan is het zeer slim om een nieuwe sterkere voeding aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoewel ik een leek ben als het gaat om computer techniek, denk ik niet dat het hier om voeding gaat. Het probleem doet zich voor sinds ik XP op mijn PC heb gezet. AMD Athlon XP 2400+ 1.99ghz 1.0GB, das mn proccessor. Heb vista der af gegooid, XP draait stuck beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VISTA moet je ook niet op die specificaties draaien nee :mrgreen:

maar heb je misschien nog een losse videokaart "bijgebouwd" ?

want het kan dan gewoon zijn dat de voeding teveel stroom moet geven, dat hij te weinig aan het moederboard moet geven, dat je pc gewoon uitvalt.

en kijk anders even op je voeding daar staan een paar getallen en letters.

de getallen die voor Watt staan die moet ik hebben,

als je de rest ook zou willen vertellen wat er op staat, is het nog beter. en wat er nog allemaal appart los in zit, zoals een videokaart en misschien nog een losse draadloze internet kaart, e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nog maals wil ik benadrukken dat het hier echt niet om de voeding gaat. 1) eerder nooit problemen gehad met de webcam 2) Op de andere PC, met windows XP, een andere webcam, doet zich precies hetzelfde probleem voor. Ik denk dus dat het moet gaan om een ver*****nde driver. Enig idee om wat voor driver het gaat, en dus, naar welke driver update ik moet gaan zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste drivers van je webcam kan je vaak ook vinden bij de fabrikant van de webcam. Kijk dus even na op de site ervan voor de laatste drivers.

Verkeerde of slechte drivers kunnen inderdaad een reboot/uitval van een pc veroorzaken.

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.