Ga naar inhoud

excel


maegerman

Aanbevolen berichten

Hello!

Kan er iemand mij zeggen hoe ik een excel bestand kan maken zoals de bijlage.

Ik maak voor mentaal gehandicapten computer oefeningen, ik heb deze oefening gevonden op internet, wij vinden dit zeer goed maar nog te moeilijk voor onze gasten in de instelling.

Ik zou hetzelfde willen maken maar met kleinere woorden en met kleine en hoofdletters willen werken.

Daar ik niets afweet van excel vraag ik of iemand mij daarbij zou willen helpen!

Dank bij voorbaat

Woordpakketten klas 3.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als die formules maken geen spek voor je bek is, maar je wil precies de zelfde opmaak, kan jet simpel oplossen.

Maak je excel doc zoals woordpakketten klas 3, maar zet direct jouw woorden in kolom B.

In kolom E moet je dan onderstaande formule plakken, maar opgelet vervang telkens het cijfer achter de D of B met het juiste rij- cijfer.

=ALS(D5=0;"";ALS(D5=B5;"knap!";"onjuist!"))

VB:

in rij 6 waar het woord "grens" staat moet je in kolom E de formule =ALS(D6=0;"";ALS(D6=B6;"knap!";"onjuist!")) typen.

in rij 7 waar plooien staat komt in kolom E de formule =ALS(D7=0;"";ALS(D7=B7;"knap!";"onjuist!"))

enz............

wil je niet altijd het woord knap gebruiken kan je gewoon een ander nemen.

In de formule vervang je knap door een ander woord, idem voor onjuist.

Ik hoop dat ik het begrijpbaar kon uitleggen.

Veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.